رویداد های اخیر

د افغانستان بانک: محدودیت‌های اعمال شده بالای بخش بانکی افغانستان برداشته شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۲)

مسئولان در د افغانستان بانک در دیدار با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل‌متحد برای افغانستان، خواستار آزادسازی ذخایر ارزی کشور شده و گفته اند که با توجه به مشکلات مردم افغانستان باید محدودیت‌های اعمال شده روی بخش بانکی کشور، برداشته شود.

دفتر مطبوعاتی د افغانستان بانک با نشر خبرنامه‌ای نوشته است که هدایت الله بدری، سرپرست این بانک با فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان، پیرامون برخی از موضوعات مالی و بانکی دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست سرپرست بانک مرکزی خاطرنشان کرد که این بانک در پرتو قوانین و مقررات بین‌المللی به دنبال روابط بهتر با تمام نهادهای مالی و بانکی جهان است.

آقای بدری از هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد خواست تا یک گزارش واقعی از تحولات افغانستان به جامعه جهانی ارائه کند تا جامعه جهانی از تحولات افغانستان اطلاعات واقعی بدست آورند.

هم‌چنان در این نشست صدیق الله خالد، آمر عمومی دفتر ریاست بانک مرکزی با اشاره به محدودیت های وضع شده روی سکتور بانکی، معلومات دقیقی را پیرامون تحولات سکتور بانکی به هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل ارائه کرده گفت که با توجه به مشکلات مردم افغانستان باید محدودیت‌های اعمال شده روی این بخش، برداشته شود.

آقای خالد ذخایر ارزی کشور را حق مردم افغانستان خوانده اشاره کرد که مسدودشدن این ذخایر به ضرر مردم افغانستان بوده و ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی در این زمینه به نفع مردم افغانستان گام‌های موثری بردارد.

در این خبرنامه در مورد اظهارات هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد اشاره ای نشده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل