جهان

رئیس‌جمهور سابق چین به عمر ۹۶ سالگی درگذشت

Published

on

(Last Updated On: قوس ۹, ۱۴۰۱)

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که جیانگ زمین، رئیس‌جمهور سابق امروز (چهارشنبه ۹قوس) در سن ۹۶ سالگی بر اثر سرطان خون درگذشت.

به نقل از رویترز، شینهوا با انتشار نامه‌ای از سوی حزب کمونیست حاکم، کابینه، پارلمان و اردو خطاب به مردم، مرگ جیانگ زمین در شهر شانگهای، جایی که والی سابق و منشی حزب کمونیست بود را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: «مرگ رفیق جیانگ زمین ضایعه‌ای غیرقابل جبران برای حزب ما، ارتش ما و مردم ما از همه گروه‌های قومی است.»

در این نامه همچنان آمده است «رفیق عزیزمان جیانگ زمین» به عنوان یک رهبر برجسته با اعتبار بالا، یک مارکسیست بزرگ، سیاستمدار، استراتژیست نظامی و دیپلمات و یک مبارز کمونیست آزموده توصیف شده است.

او در ۱۷ آگست ۱۹۲۶ در شهر مرفه شرقی یانگژو در یک خانواده از طبقه متوسط به دنیا آمد. جیانگ ۱۳ سال به عنوان منشی کل حزب، قدرتمندترین پست چین، با استقبال از سرمایه‌داران در حزب حاکم و جذب سرمایه‌گذاری خارجی پس از پیوستن چین به سازمان جهانی اقتصاد، قدرت اقتصادی این کشور را شکوفا کرد. چین با پشت سر گذاشتن آلمان و سپس جاپان به دومین اقتصاد بزرگ پس از ایالات متحده تبدیل شد.

جیانگ پس از فارغ‌التحصیلی از بخش ماشین‌آلات برقی پوهنتون جیائوتنگ در شانگهای در سال ۱۹۴۷، در یک فابریکه مواد غذایی، سپس صابون‌سازی و سپس بزرگترین فابریکه موترسازی چین کار کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل