جهان

رئیسی: ایران آماده برای مذاکره اما نه تحت فشار غرب

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۴, ۱۴۰۰)

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز یکشنبه گفت که کشورش آماده مذاکره با قدرت‌های غربی برای احیای توافق هسته‌ای است اما آن را تحت “فشارهای غرب” انجام نخواهد داد.

وی در اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی‌اش درباره مذاکره با غرب افزود ایران به دنبال مذاکراتی است که به لغو تحریم‌های امریکا منجر شود.

رویترز گزارش داده است که فرانسه و آلمان از ایران خواسته اند به دنبال توقف در مذاکرات در پی انتخابات ریاست جمهوری جون گذشته به مذاکرات بازگردد. پاریس خواستار از سرگیری فوری مذاکرات همزمان با نگرانی‌های غرب درباره توسعه برنامه هسته‌ای ایران است.

ماه گذشته فرانسه، آلمان و انگلیس درباره گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای درباره غنی سازی ۲۰ درصدی در ایران برای اولین بار و افزایش ظرفیت تولید اورانیوم ابراز نگرانی کردند.

ایران همواره تاکید کرده است برنامه هسته‌ای این کشور صلح آمیز است و آژانس از فعالیت‌های این کشور مطلع بوده است و اگر امریکا تحریم‌های ایران را بردارد، به مذاکرات باز می‌گردد.

درهمین حال، رئیسی گفته که رویدادهای اخیر افغانستان نشان میدهد که امریکا در سراسر جهان نفوذ مخرب دارد.

رئیسی افزوده:”افغانستان در این دو دهه به وضوح نشان داد که حضور ایالات متحده باعث نادیده گرفته شدن بسیاری از حقوق مردم افغانستان شده است. آنچه رخ داده خلاف حقوق بشر است و همه می‌توانند آن را تجزیه و تحلیل کنند. “

Trending

خروج از نسخه موبایل