جهان

رئیس اجرائیه افغانستان با وزیر دفاع عربستان دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شب گذشته عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان با امیر محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار نمود.

ریاست اجرائیه با نشر خبرنامه ی اعلام نموده است که در این دیدار، به افزایش همکاری ها میان دو کشور، مبارزه با تروریزم و ایجاد هماهنگی میان کشورهای منطقه برای محو افراط گرایی بحث گردید.

به نقل از خبرنامه جانب افغانستان با تاکید بر مبارزه مشترک بر ضد تروریزم گفته است که متاسفانه بعضی از همسایه های ما همچنان مصروف تمویل و تجهیز گروه های تروریستی هستند.

رئیس اجرائیه کشور از عربستان خواسته تا با استفاده از جایگاه و نفوذی که در جهان اسلام دارد زمینه ایجاد یک کنفرانس بین المللی علمای جهان را فراهم کند.

وزیر دفاع عربستان سعودی تاکید نموده است که کشورش به عنوان خیرخواه افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم و تامین صلح و ثبات در این کشور، آماده هرگونه همکاری است.

آقای عبدالله در راس یک هیئت بلند رتبه دولتی شام روز دوشنبه در یک سفر سه روزه وارد ریاض شد و مورد استقبال گرم مقامات آن کشور قرار گرفت.

در جریان این سفر رئیس اجرائیه کشور با مقامات این کشور بشمول پادشاه عربستان سعودی، وزرای دفاع، داخله، معارف، مالیه، عدلیه، تجارت، حج، دعوت و ارشاد، سکرتر جنرال شورای همکاری خلیج و افغانهای مقیم عربستان سعودی دیدار های جداگانه داشته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل