رویداد های اخیر

رئیس جمهور چین از کشورهای همسایه خواست تا از افغانستان حمایت کنند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۱, ۱۴۰۱)

شی جینپینگ رئیس جمهور چین، امروز پنجشنبه (۱۱حمل) با ارسال بیانیه‌ی به نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان که به مدت دو روز به میزبانی چین برگزار شد، از آنها خواست تا تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم افغانستان با هدف ایجاد آینده روشن‌تر به کار گیرند.

به گفته رئیس جمهور چین، افغانستان با پشت سر گذاشتن سختی‌های فراوان اکنون نیاز فوری به توسعه در بسیاری از زمینه‌ها دارد زیرا این کشور به نقطه حساس انتقال ازهرج‌ومرج به نظم رسیده است.

شی جینپینگ افزود:”افغانستان همسایه و شریک مشترک همه کشورهای شرکت‌کننده در این نشست است و ما جامعه‌ای را با آینده‌ای مشترک تشکیل می‌دهیم چون افغانستان باثبات، صلح‌آمیز و درحال توسعه و شکوفایی آرزوی همه مردم این کشور و در راستای منافع مشترک کشورهای منطقه و جامعه جهانی است.”

وی می‌افزاید:”چین همواره به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذارد و متعهد به حمایت از صلح، ثبات و توسعه در این کشور است.”

رئیس‌جمهور چین از کشورهای همسایه افغانستان خواست تا با حصول اجماع و هماهنگی در ساختن آینده روشن‌تر، به مردم افغانستان کمک کنند.

سومین نشست دو روزه‌ وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان روز گذشته و امروز در چین برگزار شد.

وزرای خارجه شش کشور همسایه افغانستان از جمله پاکستان، ایران، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان در این نشست شرکت کرده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل