رویداد های اخیر

راه اندازی وب‌سایت برای آموزش از راه دور به دانش آموزان کشور

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

طرح بدیل آموزش آنلاین از سوی وزارت معارف، در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وزارت معارف می‌گوید که مشخص نیست که چه زمانی محدودیت گشت‌وگذار برداشته شده و مکتب‌ها به روی دانش‌آموزان باز خواهد شد؛ به همین دلیل، طرح بدیلی برای ارایه خدمات آموزشی، ایجاد شده است.

میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف می‌گوید که این وزارت وب‌سایتی را آماده کرده که برنامه های آموزشی در آن به گونه صوتی و تصویری بارگذاری شده است.

آقای بلخی میگوید: “بر اساس این طرح، یک سلسله آمادگی‌ها گرفته شده است. مضامین مکتب به دو بخش علوم اجتماعی و علوم ساینسی تقسیم شده است. علوم اجتماعی از صنف ۷ تا ۱۲ به صورت خودآموز بوده و رهنمود آن نیز ساخته شده و به زودی اعلام می‌شود تا دانش‌آموزان این مضامین را به شمول زبان‌ها، در خانه بخوانند.”

ظاهرا، تنها دانش آموزانی که به انترنت دسترسی دارند می تواند از برنامه‌ها استفاده کنند. اما سرپرست وزارت معارف، گفته است، در مناطقی که برق و انترنت وجود ندارد، با کار شیوه تجمعات محدود و رعایت موارد بهداشتی، کلاس‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

میرویس بلخی می‌افزاید:” تلویزیون معارف در ۱۷ استدیو، روزانه تا ۹۰ درس را به زبان‌های فارسی و پشتو ثبت می‌کند. این درس‌ها توسط تیم دیگری مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن، در وب‌سایت آپلود شده و در تلویزیون ملی پخش می‌شود.”

آقای بلخی خاطر نشان می‌کند که اگر محدودیت گشت‌وگذار ۱۵ روز پیش از فرا رسیدن امتحانات نیمه‌ی سال برداشته شود، از دانش‌آموزان امتحان گرفته خواهد شد، در غیر آن، تمام درس‌هایی که دانش‌آموزان در خانه می‌خوانند، در آخر سال مورد ارزیابی قرار گرفته و برای شان نمره داده خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل