Connect with us

تاپ

راه اندازی کمپین کمک‌های مالی برای جلوگیری از بحران اقتصادی در افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۱۷, ۱۴۰۰)

بنیاد بیات از مردم در سراسر جهان میخواهد تا قبل از فرا رسیدن زمستان، این بنیاد را در امر رساندن کمک‌های بشردوستانه بیشتر به افغان‌های نیازمند یاری کند.

بنیاد بیات که «https://bayatfoundation.org/about-us/» در سال ۲۰۰۶ تاسیس گردید؛ از آنزمان تا اکنون به خانواده های نیازمند کمک های بشر دوستانه ارایه نموده است.

در حال حاضر، ادامه حمایت های ما وابسته به کمک های شما می باشد؛ زیرا تحولات اخیر مانند خشکسالی، شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی در افغانستان، بیش از نیمی از جمعیت حدود ۲۲.۸ میلیون تن را آسیب پذیر ساخته و با گرسنگی بی سابقه یی مواجه کرده است.

از سوی دیگر چون زمستان به سرعت در حال نزدیک شدن است، با ریزش برف و بسته شدن راه‌های مواصلاتی میلیون‌ها نیازمند ازین کمک‌های بشری محروم خواهند ماند. ازین رو برای بنیاد بیات بسیار مهم است تا تلاش‌های امدادی را سرعت بخشیده و کمک‌های اضطراری بیشتری به مردم آسیب پذیر برسانیم.

این درحالی است که بنیاد بیات تا کنون هزاران بسته غذایی را با موفقیت بین خانواده‌های نیازمند در ولایات قندهار، هرات و مزارشریف توزیع کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

 . https://bayatfoundation.org/programs/latest-news/

برای رسیدن به این هدف و ادامه این روند، ما متکی به حمایت های مالی سکتور دولتی و خصوصی می‌باشیم.

با اهدای کمک مالی می‌توانیم زندگی بسیاری را که دچار سوء تغذی و آسیب پذیر اند، را نجات دهیم – مقدار کمک مهم نیست چه کم چه زیاد؛ برای مساعدت مالی همین حالا به وبسایت http://www.helpafg.org مراجعه نمایید.

چشم به راه کمک مالی شماییم!

آریانا نیوز و تلویزیون آریانا از ابتکار «بنیاد بیات» برای جمع آوری کمک برای تامین مواد غذایی به خانوادههای نیازمند در افغانستان حمایت همه جانبه میکند.

ما به عنوان همکار رسمی رسانه ای از شما تقاضای کمک میکنیم تا بتوانیم در این شرایط دشوار برای خانواده های افغان مواد غذایی تهیه کنیم.

برای کمک اینجا مراجعه فرمایید

http://www.helpafg.org

Advertisement

تاپ

جزییات مذاکرات میان افغان‌ها

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

امروز سه‌شنبه، ۲۵ سنبله

ساعت ۸:۴۰ شب – نادر نادری عضو هیات مذاکره کننده حکومت گفته است: “قابل ذکر است که در باره اکثر موارد طرزالعمل نشست ها اجماع شده. در این نشست از هر دو هیات، دو تن برای ارتباط و تماس بین دو هیأت گماشته شد. رهبری هر دو هیأت تأکید داشتند تا در جریان مباحثات از شکیبایی و بردباری کارگرفته شود.”

ساعت: ۴:۳۰ پس از چاشت – نخستین نشست مشترک هیات‌های گفتگو کننده صلح حکومت و طالبان در دوحه پایتخت قطر صورت گرفت. اعضای هیات گفتگو کننده صلح حکومت میگویند که در این نشست روسای هیات هر دو طرف صحبت کردند. به گفته‌ی آنان بالای بیشترین بخش های اصول کاری اجماع وجود دارد و فیصله شد تا این اصول کاری تکمیل شود. در این نشست همچنان توافق روی تقسیم اوقات کاری صورت گرفته است و دو طرف یک یک نفر را برای هماهنگی امور مذاکرات معرفی کرده اند.

دوشنبه، ۲۴ سنبله

ساعت ۴:۲۰ پس از چاشت – ساعت ۹:۰۰ صبح – زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان امروز به اسلام آباد رسیده تا با مقام های ملکی و نظامی این کشور در مورد روند صلح افغانستان دیدار کند. جیو نیوز گزارش کرده است که آقای خلیلزاد یک هیات سه نفری از مقام های ارشد امریکا را رهبری میکند.

ساعت ۹:۰۰ صبح – زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان احتمالا امروز دوحه را به قصد پاکستان ترک کند تا با مقام های ملکی و نظامی این کشور در مورد روند صلح افغانستان دیدار کند.

ساعت ۸:۳۰ صبح: عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی با محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه و هیات همراه شان پس از اشتراک در مراسم افتتاحیه مذاکرات میان افغان ها در دوحه، روز یکشنبه به کابل برگشتند. آقای عبدالله گفت: “آرزوی موفقیت برای هیات مذاکره کننده دارم تا صلح پایدار برای کشور به ارمغان بیاورند.”

یکشنبه ۱۳سپتمبر ۲۰۲۰

ساعت ۲۰:۰۰ – زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان میگوید که آغاز مذاکرات میان افغان ها راهی برای “یافتن فورمول سیاسی برای رسیدن به آتش‌بس فراگیر و دایمی و برای پایان جنگ است.”

آقای خلیلزاد در مصاحبه ای با آریانانیوز گفته است که نیاز است دو طرف به کاهش خشونت ها توافق کنند تا با رسیدن به یک آتش بس دایمی و سراسری بتوانند در فضای امن مذاکرات صلح را به پیش ببرند.

خلیل‌زاد گفته است: “ما تقاضا داریم که این خشونت ها کاهش پیدا کند و هرچه زودتر سر آتش‌بس دایمی و همه شمول موافقه صورت بگیرد.”

ساعت ۱:۴۰ پس از چاشت – ضرار احمد مقبل، نادر نادری، فوزیه کوفی، خالد نور، مولوی بلیغ و معصوم ستانکزی اعضای گروه تماس هیات حکومت افغانستان اند که به گونه مستقیم با طالبان در مورد آجندای گفتگوهای میان افغان ها صحبت میکنند.

ساعت ۱۲:۱۵ چاشت – هیات مذاکره کننده حکومت افغانستان امروز گفت که مذاکرات روز دو‌شنبه آغاز خواهد شد.

این در حالی است که شماری از اعضای تیم مذاکره در قطر گفتند که یک گروه هشت نفری تشکیل از هر دو طرف تشکیل شده است تا در مورد آجندای گفتگوهای میان افغان ها با هم صحبت کنند.

ساعت ۹:۳۰ – عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی میگوید که امروز مذاکره کنندگان حکومت در مورد کاهش خشونت با طالبان گفتگو خواهند کرد. وی در مصاحبه ای با رویترز گفته است: “کاهش چشمگیر خشونت یکی از مهم ترین خواست مردم افغانستان است. همچنان رسیدن به یک آتش‌بس دایمی.” آقای عبدالله افزود که این اولین مساله ای خواهد بود که در مورد آن با طالبان مذاکره خواهد شد.

شنبه ۱۲سپتمبر ۲۰۲۰

ساعت ۸ شب – زلمی خلیلزاد  فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغاستان گفت که هیچ خارجی ای در نشست میان افغان‌ها حضور نخواهد داشت. او گفت این گفتگوها به معنی واقعی روند به رهبری افغان ها است و هر دو طرف “نمیخواهند کدام خارجی ای در اتاق مذاکره حضور داشته باشد.

ساعت ۷:۱۰ شام –  دیدبان حقوق بشر امروز گفت که هیات مذاکره کننده حکومت افغانستان و طالبان که امروز در دوحه دیدار دارند باید در محضر عام تعهد کنند که حقوق بشر بین المللی به شمول حقوق زنان را مدنظر میگیرند. به گفته این نهاد امریکا، اتحادیه اروپا کشورهای دیگر باید از فشار سیاسی و اقتصادی شان برای تحقق این امر و برای ایجاد مکانیزم برای توافق نهایی، استفاده کند.

ساعت ۶:۲۸ عصر –  سخنان انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مراسم افتتاحیه مذاکرات میان افغان ها در دوحه؛ وی گفت: “آغاز مذاکرات میان افغان‌ها فرصت بزرگ برای دستیابی به خواست طولانی مردم افغانستان برای صلح است.”

 

 

ساعت ۵:۳۰ عصر – مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا باملا برادر معاون گروه طالبان دیدار کرد.آقای پومپیو به برادر گفت: “طالبان باید از ان فرصت برای یافتن راه حل سیاسی استفاده کنند تا به یک آتش بس فراگیر برای ختم جنگ چهل ساله افغانستان دست یابند.

ساعت ۳:۴۰ پس از چاشت: هیات های مذاکره کننده حکومت و طالبان با هم احوالپرسی کرده و دیدارهای دوستانه داشتند.

 

ساعت: ۳:۱۵ پس از چاشت: عبدالله عبدلله رییس شوری عالی مصالحه ملی بامحمد بن عبدالرحمان الثانی معاون وزیر امور خارجه قطر دیدار و از حمایت و میزبانی قطر از ای گفتگوها قدردانی کرد. 

ساعت ۳ پس از چاشت – مایک پومپیو وزیر خارجه امریکا در مراسم افتتاحیه مذاکرات میان افغان‌ها از هیات دو طرف خواست که اختلاف های خود را کنار بگذارند و برای یک آینده صلح آمیز به توافق برسند.

ساعت ۲ پس از چاشت – بیشتر از صد رهبر از سراسر جهان با امضای یک نامه‌ی سرگشاده خواهان حضور معنی‌دار زنان افغان در روند صلح که امروز در دوحه آغاز شد، شده اند.

آنها اظهار کردند كه مشاركت اساسی زنان در گفتگوهای صلح باعث می شود كه توافقات حاصل شود و مورد تاييد قرار گيرد.

این نامه از سوی انستیتوت زنان، صلح و امنیت جورج تاون منتشر شده است. از جمله کسانی که آن را امضا کرده اند، مادلین آلبرایت  وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی امارات متحده عربی، لورا بوش  بانوی اول سابق ایالات متحده، آنجلینا جولی ، فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، هیلاری رادهام کلینتون وزیر خارجه سابق ایالات متحده، بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل و جان کری وزیر خارجه سابق ایالات متحده و شمار زیاد از رهبران جهان اند.

 

ساعت ۱۱:۰۰ – در همین حال ملا عبدالغنی برادر نیز گفت که آنها با حسن نیت وارد گفتگوها خواهند شد اما تاکید کرد که باید در افغانستان یک نظام اسلامی روی کار بیاید.

ساعت ۱۰:۴۵ عیدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در مراسم افتتاحیه مذاکرات میان افغان ها گفت که هیات مذاکره کننده حکومت با یک نیت پاک برای برگزاری گفتگوهای صادقانه به دوحه آمده است که با طالبان برای پایان جنگ و خونریزی چهل ساله مذاکره کند.

آقای عبدالله میگوید: ” باور داریم که حفظ و توسعهی دستاورد های ۱۹ سال گذشتهی ملت افغانستان میتواند ما را در ساختن یک نظام متکی به ارادهی مردم که ثمره سالها مبارزه و جهاد بر حق و مقاومت بی نظیر مردم کشور در چهار دههی گذشته میباشد کمک نماید.”

10:30 – Opening ceremony gets underway. Qatar officials welcome all delegates.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!