اخبار ساحوی

رای گیری در ولایت قندهار آغاز شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

انتخابات مجلس نمایندگان پس از یک هفته تاخیر امروز(شنبه، ۵ عقرب) در ولایت قندهار آغاز شد.

گفته میشود که ۱۷۳ مرکز با ۱۱۱۳محل رای دهی در مرکز و ولسوالی های این ولایت، از ساعت هفت صبح امروز به روی رای دهندگان باز شده و قرار است نیم میلیون رای دهنده برای ۱۱۱  نامزد رای بدهند.

همچنان واجدین شرایط رای دهی به شمول زنان و مردان با شور و شوق فراوان در صف های طولانی در پشت مرکزهای رای دهی حضور یافته اند تا از حق رای شان استفاده کنند.

این در حالی است ۱۱۱ نامزد انتخابات مجلس نمایندگان به شمول زنان و مردان از ولایت قندهار، برای احراز ۱۱ کرسی مجلس نمایندگان با هم به رقابت پرداخته اند.

با آنکه کمیسیون مستقل انتخابات از آمادگی ها برای برگزاری انتخابات در این ولایت سخن گفته بود، اما باز هم بعضی از مرکزهای رای دهی با تاخیر باز شدند. 

همچنان گفتنی است که روند رای گیری در ۱۵ ولسوالی این ولایت جریان دارد، اما تنها در ولسوالی های معروف و نیش این ولایت به دلیل ناامنی انتخابات برگزار نمیشود. 

با آنکه هنوز هم نگرانی های جدی امنیتی وجود درد اما نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله میگوید که نیروهای دفاعی و امنیتی، امنیت مراکز و محلات رای دهی در مرکز و ولسوالی های قندهار را تامین کرده اند و تا هنوز هیچ تهدید امنیتی از سراسر این ولايت گزارش نشده است.

انتخابات مجلس نمایندگان در ولایت قندهار پس از آن به تعویق افتاد که تنها دو روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری، مهاجمی در مقام ولایت قندهار اقدام به تیر اندازی کرد که در نتیجه شماری از مقام های ارشد این ولایت کشته و زخمی شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل