اخبار ساحوی

رحیمی: حکومت به گونه کامل از جزئیات گفت‌وگوهای صلح آگاه است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

حکومت به گونه کامل از جزئیات گفت‌وگوهای صلح آگاه است و این فرصت ایجاد شده را از دست نخواهد داد.

مجلس سنا، امروز(چهارشنبه، ۲۶ سرطان) در یک نشست فوق‌العاده، عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح را  برای  وضاحت در باره گفت‎وگوهای صلح و آماده گی‌های حکومت در این روند فرا خواند.

آقای رحیمی،در این پاسخ به پرسش شماری از سناتوران می‌گوید، تلاش‌ها برای مسنجم‌سازی بحث‌های صلح نهایی شده تا زیر یک چتر واحد این گفت‌وگوها به نتیجه برسد.

آقای رحیمی، میگوید: “فعالیت‌های صلح دریک بخش منسجم شود و تمامی تلاش‌ها دولت را زیر یک چتر منسجم بسازیم و فرصتی که وجود دارد آماده باشیم ازآن استفادهء درست کنیم و آماده بودن برای یک هیئت نیست و آماده بودن از الف تا ی است و یک طرح جامع داریم که آن را عملی کنیم.”

در همین حال، فضل‌هادی مسلم‌یار، رئیس مجلس سنا، گفت‌وگوهای امریکا با گروه طالبان را یک معما می‌داند و می‌گوید که شک و تردیدهای زیادی در این روند وجود دارد.

آقای مسلم‌یار اظهار می‌دارد: “بحث خلیل‌زاد با طالبان که هفت مذاکره نیز صورت گرفته و این ادامه دارد یک معما است و آن را به دیده شک می‌بینیم و وضاحت وجود ندارد و هر مذاکره که می‌‎شود طرف آن حکومت است و باید این کار صورت گیرد.”

از سویی هم، شماری از سناتوران با انتقاد از روشن نبودن موقف حکومت در روند گفت‌وگوهای صلح، اظهار میدارند که امریکا در روند صلح افغانستان صادقانه عمل نمی‌کند.

عبداللطیف نهضت یار، یک عضو مجلس سنا می‌گوید: “چرا موقف حکومت در روند صلح ضعیف است و در روند صلح و مذاکرات بین‌الافغانی امریکا صادق نیست.”

با این حال اعضای مجلس سنا از حکومت می‌خواهند که شورای عالی مصالحه ایجاد شود، تا تمامی جریان‌ها و شهروندان کشور در آن نقش برازنده داشته باشند.

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل