رویداد های اخیر

رسانه های پاکستانی: والی کندهار به اسلام آباد سفر می‌کند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۲, ۱۴۰۲)

روزنامه اکسپرس تربیون پاکستان گزارش داده است که والی کندهار در رأس هیئتی به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

بربنیاد این گزارش، قرار است ملا شیرین آخند با مقامات ارشد حکومت پاکستان دیدار کند و یکی از محورهای گفتگویش با مقام‌های پاکستانی تحریک طالبان پاکستانی خواهد بود.

امارت اسلامی می‌گوید تا کنون در مورد این سفر تصمیم نهایی گرفته نشده است.

در همین حال، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفته است که به هدف اعتمادسازی و بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان، به دعوت امارت اسلامی به کابل سفر خواهد کرد.

مولانا فضل الرحمن در یک نشست خبری روز دوشنبه گفت: «هفته آینده به افغانستان خواهم رفت چون از سوی امارت اسلامی دعوت شده‌ام، و درمورد سوال شما گفتگو خواهم کرد. ما دو کشور دوست و برادر هستیم؛ قوم و مذهب ما یکی است. ما با هم آن قدر نزدیک هستیم که شاید هیچ کشور دیگر نباشد، به همین دلیل میان ما باید اعتماد وجود داشته باشد. استقلال و ثبات افغانستان به نفع پاکستان است و ثبات پاکستان به نفع افغانستان است. ما باید فضای بی‌ اعتمادی را که میان دو کشور به وجود آمده است، برطرف کنیم.»

روابط میان کابل و اسلام‌آباد در ماه های پسین به دلیل حمله های تی‌تی‌پی در آن کشور تیره شده است. حال دیده شود که سفر مقام‌های امارت اسلامی به پاکستان و سفر یک رهبر مذهبی پاکستان به کابل می‌تواند منجر به بهبود روابط بین دو کشور شود یا نه؟

Trending

خروج از نسخه موبایل