اخبار ساحوی

رسانه ها باید در روند انتخابات بی طرفی خود را حفظ نمایند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۶, ۱۳۹۱)

دفتر حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان (نی) و موسسه انترنیوز روزچهارشنبه(16حوت) گفتمانی را به اشتراک شماری از خبرنگاران مرکز و ولایت ها تحت نام رسانه ها و انتخابات در کابل راه اندازی کردند.

مسوولان این نهاد ها از خبرنگاران و رسانه ها خواستند تا در تهیه گزارش ها و اطلاع رسانی ها به ویژه در مورد انتخابات پیشرو باید اصل بی طرفی را رعایت کنند.

باآنکه برگزاری چند دور انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در یک دهه گذشته درافغانستان برتجارب کاری دست اندرکاران مطبوعات افزوده است، اما هنوز هم نگرانی های مبنی بر موجودیت خلاها در حفظ بی طرفی رسانه ها در کار انتخاباتی وجود دارد.

به گفته صدیق الله توحیدی مسوول دیده بان حمایت رسانه های آزاد افغانستان ( نی) هدف اصلی این برنامه آشنایی خبرنگاران با اصل های پذیرفته شده در کار خبرنگاری، تشریک تجارب خبرنگاران در راستای پوشش روند انتخابات و رعایت غیر جانبداری خبرنگاران از انتخابات میباشد.

در همین حال جاندان سپین غر مسوول دفتر انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان ( فیفا) نقش رسانه ها را در شفافیت انتخابات و آوردن اصلاحات در قوانین نیز اثر گذار خواند.

شماری از خبرنگاران اشتراک کننده ضمن حمایت از راه اندازی این برنامه هنوز هم ازعدم حمایت دولت از خبرنگاران نگران هستند.

با آنکه در بیشتر از ده سال گذشته رسانه ها در افغانستان توسعه قابل ملاحظه داشته اند، اما به گفته برگزار کننده گان این گفتمان، برخی این رسانه ها به دلیل تعلق شان به احزاب و گروه های سیاسی، نتوانستند در انتخابات های گذشته اصل بی طرفی را رعایت کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل