جهان

رهبران حکومت متحد شوند؛ حمایت از نیروهای افغان ارزیابی میشود – آمریکا

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مایک پامپیو وزیر خارجه آمریکا از رهبران حکومت می خواهد تا برای آوردن ثبات در افغانستان متحد شوند.

او می گوید، ایالات متحده روند حمایت از نیرو های ملی افغان را نیز مورد ارزیابی قرار می دهد.
به نظر می رسد که دوام تنش ها میان رهبران سیاسی کشور با گذشت هر روز آمریکا، شریک استراتژیک افغانستان، را نا امید تر کرده و هشدار های از قطع کمک ها تا خروج کامل نیروهای امریکایی از کشور در صورت دوام این حالت می دهد.
مایک پامپیو، وزیر خارجه آمریکا، می گوید: “حالا برای این گروه ها زمان آن رسیده است تا این جریان ها باهم از بهر ایجاد یک افغانستان صلح امیز و با ثبات همراه با یک رهبری سیاسی واقعی که بتواند کشور را به پیش برد و سطح خشونت ها را کاهش دهد، یکجا شوند.”
وزیر خارجه آمریکا همچنان گفته است که در صورت ادامه تنش ها حمایت های ایالات متحده را از نیروهای ملی افغان نیز مورد ارزیابی قرار خواهد داد. اما سپیدار همچنان امیدوار برای از میان برداشتن تنش های به وجود امده است.
امید میثم، سخنگوی عبد الله عبد الله، گفته است:” تلاش های بزرگان سیاسی کشور همچنان برای حل تنش ها جریان دارد و طرح ما هم قسمی است که قدرت را به طور عادلانه تقسیم می کند.”
پیش ازین هم، وزیر خارجه آمریکا از قطع کمک های یک میلیارد دالری و بازنگری در کمک های آینده به افغانستان در صورت نرسیدن دو طرف به یک توافق برای یک حکومت فراگیر، هشدار داده بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل