خبرهای تازه

رهبران حکومت وحدت ملی برای بار دوم یکدیگر را ملاقات کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

 رهبران حکومت وحدت ملی برای بار دوم شام پنجشنبه در ارگ دیدار کردند پس از تیرگی های اخیر میان رهبران حکومت وحدت ملی این دومین دیدار آقای عبدالله وغنی می باشد.

ریاست اجرایی می گوید محور گفتگو های شام پنجشنبه روی تطبیق بند های توافق نامه سیاسی حکومت وحدت ملی بوده است همچنان کاخ سپیدار بر روند دیدار های بعدی ونتیجه از این جلسه ها تاکید می ورزد.

از سوی هم شماری از آگاهان به این باورند که در صورت حل نشدن کشمکش ها میان رهبران ؛ نظام با مشکل مواجه خواهد شد .

 دومین میزبانی ارگ از سپیدار برای حل کشیده گی های اخیر

پس از آنکه ریاست اجرایی رییس جمهور را در برخی موارد انتقاد کرد کشیده گی های سیاسی میان دو رهبر بالا گرفت و این کشمکش ها کمتر از زمان مبارزات انتخاباتی نیست حالام که تیم تحول تداوم و اصلاحات همگرایی به دنبال راه حل برای این مناقشات سیاسی اند تا کنون دوبار از نزدیک همدیگر را ملاقات کرده اند.

بر بنیاد اعلامیه ریاست اجرایی در دومین دیدار آقای غنی و عبدالله روی تطبیق بندهای توافق نامه سیاسی   گفتگو کرده اند در این مورد سخنگویان ریاست جمهور وریاست اجرایی چیزی نمی گویند تنها موردی که آریانانیوز در یک تماس تلیفونی از ریاست جمهوری بدست آورد همین است که دیدار رهبران در یک فضایی صمیمی بوده است ومناقشات حل شده است .

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری میگوید ” گفتگو ها کاملا در یک فضای صمیمی ایجاد شد مشکلات حل شده است روی این دیگر بحث هم وجود دارد تا بتوانند به گونه کامل این گپ گفت ها را از بین ببرنند.”

اطلاعاتی در برخی رسانه های داخلی درز کرده است که روند دیدار رهبران تا بدست آمدن نتیجه   نهایی ادامه می یابد درهمین حال شماری از سیاسیون می گویند کشیده گی های موجود در صورتیکه حل نشده باقی بماند مشکلات کشور افزایش می یابد .

محمد ناطقی آگاه سیاسیگفت ” این تفاوت ها واین اختلاف ها برطرف شود چون میدانند تاثیر بد روی اوضاع امنیتی زندگی اقتصادی اجتماعی میگذارند اونها مصمم اند براینکه این تفاوت های واین اختلاف نظر ها برطرف شود جدی هم است.”

امریکا که از حامیان بین المللی   افغانستان است نیز   رهبران حکومت وحدت ملی را تشویق کرده تا امور کشور را به گونه مشترک به پیش برند.

 

گزارشگر: علی اصغری

Trending

خروج از نسخه موبایل