اخبار ویژه

رهبران سیاسی حمله بر فوزیه کوفی را محکوم کردند

Published

on

(Last Updated On: )

حمله بر فوزیه کوفی، یکی از سیاستمداران کشور و عضو هیات گفتگو کننده صلح حکومت از سوی رهبران افغان و همپیمانان خارجی کشور محکوم شده است.

خانم کوفی پس از چاشت روز جمعه از سوی تفنگداران ناشناس در شاهراه کابل پروان مورد حمله قرار گرفت.

طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله میگوید که خانم کوفی و خواهرش زمانی مورد حمله قرار گرفتند که از یک نشست در پروان به سوی کابل برگشته بودند.

به گفته وی حمله زمانی رخ داده که این دو خانم از موتر شان پیاده شدند و میخواستند از کنار سرک چیزی بخرند.

آقای آرین افزوده است که گلوله به دست راست خانم کوفی اصابت کرده است و در حال حاضر وضعیت صحی اش خوب است.

در همین حال پس از نشر حمله بر خان کوفی، صدها افغان در رسانه های اجتماعی این حمله را محکوم کردند.

خانم کوفی در صحفه فیس بوک اش نوشته است: “از یک حمله تروریستی نافرجام جان سالم به در برده و اندکی زخم سطحی برداشته است و فعلا وضع صحی اش خوب می باشد.”

محمد اشرف غنی در پاسخ به این حمله گفته است: ” حمله‌ی بزدلانه‌، بر زنان فعال افغانستان، مانع تلاش‌های هدفمندانه‌ای آنان در پاسداری از ارزش‌های نزده ساله‌ی افغانستان نخواهد شد.”

آقای غنی برای خانم کوفی: ” شفای عاجل استدعا کرد.”

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در تویتی حمله بر فوزیه کوفی را محکوم کرده و خواستار بررسی فوری این موضوع شده است.

آقای عبدالله گفته است: “من تلاش برای قتل فوزیه کوفی را شدیدا محکوم میکنم و از حکومت میخواهم که انگیزه و عاملان آن را شناسایی و بازداشت کند.”

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان سو قصد بر جان خانم فوزیه کوفی را به شدیدترین الفاظ تقبیح کرده آن را “یک عمل تروریستی” دانسته است.

آقای کرزی این حمله را یک عمل آشکار و واضح بر ضد پروسه صلح میداند، نگرانی اش را از تلاش‌ها و دسایس دشمنان صلح و آرامش افغانستان برای بر هم زدن گفتگوهای صلح ابراز داشته و از مردم افغانستان میخواهد تا “در برابر این دسایس با دقت و هوشیاری کامل ایستادگی نمایند و نگذارند که صلح قربانی گردد.”

در همین حال ستفانو پونتیکورو فرستاده ارشد ملکی ناتو نیز در مورد این حمله ابراز ناراحتی كرده و گفته است: “حمله بر فوزیه كوفی یک تلاش ناامیدانه دیگر برای خاموش كردن صدای كسانی كه طرفدار صلح و فرصت‌های برابر هستند، است.”

این مقام ناتو گفته است: ” مرتکبین باید دادگاهی شوند. ناتو به حمایت از نیروهای افغان در مبارزه با هراس افگنی ادامه خواهد داد.”

تا هنوز فرد و یا گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل