اخبار ساحوی

رهبر جدید طالبان بر ادامه جنگ علیه دولت تاکید میکند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 

ملا محمد اختر منصور رهبر جدید طالبان مذاکرات صلح با حکومت افغانستان را تبلیغات دشمنان عنوان کرده به ادامه جهاد تاکید کرد . وی در پیام صوتی در جمع از اعضای شورای رهبری طالبان یاد آوری کرده است که به این روند ارزش نخواهد داد .

 

با این حال برخی از اعضای صلح در کابل هنوز هم امیدوار گفتگو های صلح با طالبان اند .

خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر طالبان مسلح خوشبینی های را در میان شورای صلح افغانستان ایجاد کرده است.

 

اینجا در جمع از اعضای سابق طالبان که بخاطر مرگ ملا محمد عمر گرد آمده اند سرپرست شورای عالی صلح می گوید : درب گفتگو با رهبر جدید طالبان بهتر از گذشته باز خواهد بود .

حکیم الله مجاهد سرپرست شورای عالی صلح میگوید” ما بسیار امیدواریم که با رهبری جدید طالبان درب گفتگو ها باز شده و به یک صلح پایدار دست یابیم”

 

اما با آغاز کار ملا اختر محمد منصور به حیث رهبر جدید طالبان ایا دور دوم مذاکرات صلح با حکومت افغانستان آغاز خواهد شد.

 

رهبر جدید طالبان در روز نخست کاری اش با برخی از اعضای شورای طالبان به این سوال پاسخ روشن داده است.

رهبر جدید طالبان در نوار صوتی که در سایت منصوب به طالبان نشر شده به ادامه جهاد تاکید ورزیده است.

وی یاد آور شده حرف هایکه ، این روند صلح است، روند مذاکره است، همه تبلیغات دشمنان است و بس.

در نوار صوتی منصوب به ملا اختر منصور رهبر طالبان مسلح میگوید “حرف‌های دشمنان که این روند صلح است، روند مذاکره است، همه تبلیغات دشمنان است. آنها این تبلیغات را با مصرف پول از طریق رسانه‌ها و شماری از علما انجام می‌دهند تا سلسله جهاد را تضعیف کنند.”

 

با رد ادامه گفتگو های صلح از سوی رهبر جدید طالبان ، رییس کمیته روابط خارجی شورای صلح افغانستان حکومت را به نبود مکانیزم های روشن صلح متهم می کند.

 

از سوی دیگر انتخاب ملا منصور به حیث رهبر طالبان گفته می شود که شگاف عمیق در بین رهبری طالبان ایجاد کرده است .

 

با این حال تاکید مکرر رهبر جدید طالبان در نوار 34 دقیقه یی به ایجاد وحدت میان اعضای شورای رهبری طالبان نیز نشان میدهد که طالبان از هم پاشیده اند.

 

در نوار صوتی منصوب به ملا اختر منصور رهبر طالبان مسلح گفته میشود” ما باید دشمنان را خوشحال نسازیم و اتحاد ما سبب پیروزی مجاهدین خواهد شد و چند پارچگی میان ما سبب ضعف ما خواهد شد “

با این حال حکومت افغانستان پس از تلاش های چند ساله برای بار نخست یک ماه پیش توانست با برخی از نمایندگان طالبان روی میز مذاکره بنشیند .هیات مذاکره کننده صلح حکومت افغانستان امیدوار بود تا دور دوم مذاکرات نیز اغاز شود اما اظهارات رهبر جدید طالبان این انتظار را با یاس همراه کرده و سرنوشت مذاکرات صلح گره محکم زد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trending

خروج از نسخه موبایل