رویداد های اخیر

روایت‌ تلخ آوارگان مالستان از حمله طالبان

Published

on

(Last Updated On: اسد ۳, ۱۴۰۰)

شماری از خانواده های آواره شده از ولسوالی مالستان ولایت غزنی طالبان را به غارت اموال و تیر باران افراد ملکی متهم می‌کنند.

این خانواده ها که به کابل آواره شده اند می‌گویند که جنگ‌جویان طالب، در جریان حمله بر این ولسوالی، بیش‌ از ۴۰ نفر را کشته اند که شامل نظامیان، غیرنظامیان، زنان و کودکان می‌شوند.

این خانواده ها مدعی اند که طالبان در کنار غارت اموال مردم، خانه‌ها و دکان‌های شان را نیز به آتش کشیده اند.

نادر یکی از آوارگان جنگ مالستان غزنی میگوید: ” من از بیم حمله طالبان به کابل می‌آمدم. در مسیر راه طالبان موتر ما را توقف داد و دو پسرم را که غیر نظامی بودند کشتند.”

عاقله یک آواره دیگر جنگ مالستان میگوید: “طالبان برادرانم را کشت. ما هیچ چیز نداریم با مشکلات جدی روبرو شده ایم.”

با این حال طالبان این ادعا ها رد کرده است.

از سویی هم، منابع امنیتی به آریانا نیوز تایید می‌کنند که طالبان ولسوالی ناری ولایت کنر را تصرف کرده اند. منابع می‌گویند که نیروهای امنیتی پس از مقاومت اندک از این ولسوالی بیرون شده اند.

همزمان با این از نبرد سنگین میان نیروهای افغان و طالبان در ولایت های بلخ، تخار، بدخشان، بغلان، غزنی، کندهار، ننگرهار، پکتیکا، لوگر، هرات، کندز و جوزجان نیز گزارش شده است.

مقام ها در غزنی می‌گویند که عملیات بازپس گیری شماری از مناطق که به تصرف طالبان در آمده آغاز شده است.

از سوی دیگر مقام ها در پروان می‌گویند که شب گذشته حمله طالبان بر بخش هایی از ولسوالی جبل السراج، مرکز این ولایت عقب زده شده و در این میان به طالبان نیز تلفات وارد شده است.

با این همه وزارت دفاع ملی نیز می‌پذیرد که در حال حاضر در ۱۵ ولایت جنگ مستقیم با طالبان جریان دارد.

بر اساس آمار وزارت دفاع ملی در شبانه روز گذشته ۱۷۵ طالب در بخش هایی از کشور کشته شده و ۸۴ تن دیگر شان زخمی شده اند. اما طالبان این آمار را تایید نمی کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل