اخبار ساحوی

روزانه سه تا چهارتن قربانی ماین های منفجر ناشده درسراسر افغانستان میشوند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مرکزهماهنگی امور ماین پاکی در افغانستان میگوید،هیچ نقشه را نظامیان بین المللی و افغان پش از عملیات نظامی به این نهاد شریک نه ساخته است تا مواد منفجر ناشده در میدان نبرد را پاک سازی کنند.

احمد فرشاد صالح گزارش میدهد که، افغانستان از جمله کشور های است که در آن به گونه بی شمار از سلاح های کشنده و خطرناک استفاده میشود، اما ده درصد سلاح های استفاده شده منفجر نمیشود که سبب آن میشود تا از غیز نظامیان قربانی بگیرد.

محمد صدیق راشد رییس مرکز هماهنگی امور ماین پاکی در افغانستانمیگید، سال های دراز جنگ در کشور سبب کشت زارهای فراوان ماین ها و مواد منفجر ناشده شده است.

نبرد در برابر هراس افگنی سیزده سال است که ادامه دارد در این نبرد های خونین از سلاح های سنگین نیز برای عقب راندن شورشیان استفاده میشود. در این نبرد که نظامیان جهانی و افغان حضور دارند هیچگاهی یاداشت از خود بجا نگذاشته اند تا مناطق آسیب دیده پاک کاری شوند.

سرویی در سال دو هزار یک نشان داد که سالانه بیشتر ۱۹ هزارتن از اثر مواد منفجر ناشده زخمی و کشته می شدند و بیشتر از ۱۲ هزار تن تا حال در وزارت کار و امور اجتماعی بعنوان معلوم ثبت نام کرده اند .

Trending

خروج از نسخه موبایل