اخبار ساحوی

روزنامه گاردین: ۵۴۶ دانش آموز کودک در لوگر مورد سوءاستفاده جنسی گرفته اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

                            تصویر از شبکه‌های اجتماعی

روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داده که شبکه جامعه مدنی لوگر، از یک حلقه بچه‌بازان که مسوول سوءاستفاده جنسی از ۵۴۶ دانش آموز اند، پرده ‌برداشته است.

بر بنیاد این گزارش، پنج خانواده پس از نشر نوارهای ویدیویی کودکان‌شان در شبکه‌های اجتماعی آنان را به قتل رسانده‌اند و بر علاوه، دست‌کم ۲۵ پسر آسیب‌دیده، مجبور به ترک مسکن شده‌اند.

اما ریاست معارف لوگر، تمامی این ادعا ها را رد می کند و می گوید: روزنامه گاردین در این مورد باید شواهد ارایه کند.

عبدالوکیل کلیوال، رییس معارف لوگر می گوید: “این گزارش بی اساس است. و از گاردین می خواهم تا از مردم لوگر معذرت بخواهد.”

وزارت معارف می‌گوید، اگر کدام شکایت در برابر کارمندان این وزارت ثبت شود به آن رسیده‌گی می‌شود و می‌افزاید، اگر استاد رفتار نامناسب با شاگردان داشته ‌باشد، مطابق به قانون مجازات خواهد شد. . اما خبر گاردین را معارف کشور هم رد می کند.

محمد صدیق قسیم خوشیوال،عضو شورای ولایتی – لوگر می گوید: ” این یک خبر تکان دهنده است. گراف مفاسد اخلاقی در لوگر به حد نهایی اش پایین است.”

در بخش از گزارش گاردین آمده است که سازمان جامعه مدنی، موسسه جوانان اجتماعی و مدنی ولایت لوگر،  پس از کشف بیش از ۱۰۰ فیلم در سایت رسانه‌های اجتماعی، میزان سوءاستفاده ها را افشا کرد. این نهاد در حال پژوهش در مورد سایر لیسه‌های این ولایت است و اعتقاد دارد که ممکن هزاران کودک دیگر مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

ریاست معارف لوگر با رد این خبر خواهان ارایه شواهد معتبر در مورد شده و از نهاد عدلی قضایی کشور می خواهند این خبر را باجدیت پیگیری کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل