علم و تکنالوژی

روز جهانی مخابرات: تلاش‌ها برای دسترسی یکسان افغان‌ها به خدمات ادامه دارد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۶, ۱۴۰۰)

مقام‌های اداره اترا به مناسبت روز جهانی مخابرات گفته که افغانستان در بخش استفاده از انترنت و دسترسی به فن آوری معلوماتی دست آوردهای زیادی داشته و بیشتر مردم از سهولت‌های فن آوری بهره می برند.

عمر منصور انصاری، رییس عمومی اداره تنظیم خدمات مخابراتی، میگوید که چالش‌ها در بخش‌های مخابراتی  وجود دارد، اما تلاش‌ها بر این است تا دسترسی یکسان همه مردم به خدمات مخابراتی و انترنتی فراهم شود.

انصاری این باره گفت:” خدمات انترنتی درکشور دست آورد داشته و مردم از وسیله های زیاد انترنتی استفاده می کنند و نسل پنجم انترنیت ( 5g)  در تمام جهان رواج دارد و ما هم علاقه مندی داریم تا انترنت ( 5g)  برای استفاده مردم در افغانستان فراهم شود.”

ازسوی هم ملالی شینواری، مشاور رییس جمهور از هک شدن حساب‌ها در صفحات اجتماعی ابراز نگرانی میکند و میگویند که جلو این کار باید گرفته شود.

شینواری در این باره گفت:” “از کسانیکه بالای شبکه های انترنتی حاکم است اگر اترا است، اگر وزارت مخابرات است می خواهیم که چنین اکونت ها را شناسایی کنند و بلاک شود، نه تنها اکونت بلاک شود بلکه فردی مذکور هم زیر تعقیب قرار بگیرد.”

با این حال شماری از شرکت‌های مخابراتی فن آوری و برنامه‌های انترنتی شان را به نمایش گذاشتند، تا مردم از سهولت‌های این شبکه‌ها آگاهی پیدا کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل