اخبار ساحوی

روز جهانی مخابرات در کابل تجلیل شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

هفدهم ماه می برابر است با روز جهانی مخابرات که افغانستان هم این روز را تجلیل کرد.
مسولان در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با ارایه آمار ها گفتند که هم اکنون بیش از 90 در صد از شهروندان افغان زیر پوشش خدمات مبایل و بیش از 50 درصد زیر پوشش انترنیت قرار دارند.
به گفته مقام نخست مخابرات در حال حاضر 89 شبکه تلویزیون، 220 دستگاه رادیو و پنج شبکه مخابراتی در سراسر کشور فعالیت دارند که میتوان این خدمات را از دست آورد های این وزارت عنوان کرد.
به گفته امیرزی سنگین وزیر مخابرات و تکنالوژی پیشرفت افغانستان در عرصه تکنالوژی در ده سال گذشته بی نظیربوده و توانسته اند با استفاده از این تکنالوژی در رشد رسانه های چاپی، تصویری وشنیداری دست آورد های بالای داشته باشند.
آقای سنگین همچنان گفت:” درحال حاضر دو اعشاریه ۹ میلیارد از مردم جهان از خدمات انترنت استفاده میکنند”.
به گفته وی نه تنها این، بلکه با استفاده از انترانت خدمات و سهولت های بیشتر مانند خدمات بانکداری، اخذ تکت های مسافرتی، خریداری اجناس و غیره از مواردی است که به مراتب نسبت به سال های قبل سهولت آفریده و مردم از این خدمات استفاده میکنند.
آقای سنگین همچنان از آغاز کار تذکره الکترونیکی در آینده نزدیک نیز خبر داد.
اما گفته میشود که یگانه چالشی که این نهاد با آن مقابل است ناامنی است که مانع توسعه تکنالوژی معلوماتی دربرخی نقاط کشور میشود.
گفته میشود که رشد تکنالوژی در افغانستان به سطح بسیار موثر و سریع بوده است که عواید این وزارت در ده سال گذشته یک ملیارد 334 میلیون دالر بوده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل