جهان

روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در تهران در مورد جنگ سوریه دیار و گفتگو می‌کنند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

با آنکه تهاجم روسیه در اوکراین هنوز هم ادامه دارد، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه،‌قرار است فردا (سه شنبه ۲۸ سرطان) به تهران سفر کند و در آنجا با روسای جمهور ترکیه و ایران در مورد منازعهٔ سوریه بحث کند.

در سال‌های اخیر، مقام های روسیه، ترکیه و ایران در چارچوب موسوم به “روند صلح آستانه” چندین بار در مورد پایان بخشیدن به منازعهٔ بیش از ۱۱ سالهٔ سوریه با هم ملاقات کرده اند.

هر سه کشور—روسیه، ایران و ترکیه — در منازعهٔ سوریه دخیل اند. روسیه و ایران از حکومت بشارالاسد، رییس جمهور سوریه، در مقابل مخالفان دمشق حمایت می کنند و ترکیه از شورشیان ضد دمشق حمایت می کند.

نشست روز سه شنبه میان رهبران این سه کشور در حالی برگزار می شود که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، تهدید کرده است که عملیات جدیدی را در شمال سوریه علیه تندروان کردی آغاز خواهد کرد.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران که میزبان این نشست است،‌ از قبل هشدار داده است که “هر گونه اقدام نظامی ترکیه در سوریه” می تواند موجب بی‌ثباتی در منطقه شود.

نشست تهران همچنین رییس جمهور اردوغان را قادر خواهد کرد تا پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، برای نخستین بار با رییس جمهور پوتین ملاقات کند.

رییس جمهور ترکیه از ماه‌ها به این سو خواستار ملاقات با رییس جمهور روسیه بوده است تا از این طریق، تنش جهانی که پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین افزایش یافته است، حل شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل