خبرهای تازه

روستای آزاد شده در ننگرهار؛ طالبان خانه‎های غیرنظامیان را مرکز آموزشی ساخته بودند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

باشنده‌های روستای “غوارکی” ولسوالی مهمندره ولایت ننگرهار می‌گویند که طالبان مسلح چندین سال از منازل مسکونی شان به عنوان مراکز آموزشی استفاده کرده اند.

آنان می‌گویند که از نزدیک به ۲۰ سال به این سو طالبان مسلح در این منطقه فعالیت داشتند و بیشترین افراد انتحاری نیز در اینجا آموزش دیده اند.

سمیع جهش خبرنگار آریانانیوز به این ساحه رفته و چشم‌دید خویش را اینگونه شرح میدهد:

با رسیدن به ولسوالی مومندره ننگرهار با منازل روبرو میشویم‌ که در و دیوار شان با نوشتن امارت اسلامی تصویری از حاکمیت گروه طالبان حکایت می‌کند. این منازل که در نزدیکی نقطه‌ی صفری با پاکستان موقعیت دارند، مدتی پیش به عنوان مراکز آموزشی برای انتحار کنندگان از سوی گروه طالبان استفاده میشده است.

جهش میگوید:  “در مدت بیست سال طالبان در این خانه ها مواد انفجاری و انتحاری را می ساختند و از اینجا افراد انتحاری را آماده می کردند و به دیگر بخش های افغانستان می فرستادند تا حملات انتحاری و انفجاری را انجام بدهند.”

به تازگی نیروهای افغان عملیاتی را به منظور سرکوب شورشیان راه اندازی کردند که در پی آن این منطقه از وجود گروه طالبان پاکسازی شد.

در این‌جا شماری از اسناد که به دست نیروهای افغان افتاده است نشان می‌دهد که گروه طالبان به همکاری نظامیان مرزی پاکستان حملات شانرا در افغانستان انجام میدهند. موجودیت گورهای دسته جمعی نیز از انجام فاجعه از سوی گروه طالبان حکایت دارد.

طالبان از کودکان نیز هر از گاهی برای انتقال اسلحه و مهمات در دو طرف مرز استفاده میکرده اند.

نظامیان افغان در مرز مشترک با پاکستان می‌گویند که نیروهای مرزی پاکستان با فراهم سازی مهمات و دیگر مواد انفجاری از گروه‌های هراس افگن در افغانستان حمایت می‌کنند.

به گفته آنان منطقه غوارکی ولسوالی ننگرهار یکی از مسیرهای مصوون برای انتقال مهمات به گروه طالبان بود؛ جایی که اکنون از وجود آنان پاکسازی شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل