جهان

روسیه و امریکا در مورد تنش بر سر اوکراین گفتگو میکنند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۷, ۱۴۰۰)

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که قرار است روز دوشنبه آینده دیپلومات‌های امریکایی و روسی در باره تنش‌ها بر سر اوکراین در جینوا نشست برگزار کنند.

این درحالی است که در این اواخر روسیه هزاران سرباز در نزدیکی سرحد اوکراین جابجا کرده که مقام‌های امریکایی آن را حمله بر اوکراین میداند.

این گفتگوها را معاون وزارت خارجه امریکا وندی شرمن و معاون وزارت خارجه روسیه سرگی ریابکوف رهبری میکنند.

رویترز افزوده واشنگتن قبل از این نشست برخی از خواست‌های روسیه را رد کرده است.

این درحالی است که قبل از این ریابکوف در گفتگوی ویژه با یک روزنامه روسی گفته بود که خواست مسکو توقف گسترش ناتو، عدم استقرار سیستم‌های تسلیحاتی در اوکراین و پایان دادن به تمرین‌های نظامی “تحریک آمیز” است.

ریابکوف افزوده بود که  ” همه اینها عناصر جدایی ناپذیر کاملا ضروری استند که بدون آنها مجبور خواهیم شد اظهار کنیم که طرف مقابل عدم همکاری را نشان می دهد.”

 گزارش افزوده که نماینده‌گان روسیه به تاریخ ۱۳ جنوری با نماینده‌گان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل گفتگو خواهند کرد.

بر اساس این گزارش رویترز بعد از آن نیز نشست گسترده‌تری شامل نمایندگان روسیه، امریکا و سایر کشورهای اروپایی به تاریخ ۱۳ جنوری در وین برگزار خواهد شد.

رویترز افزوده که امریکا از ارسال نیروهای نظامی روسیه به قزاقستان نیز ابراز نگرانی کرده است.

این درحالی است که قبل از این امریکا هشدار داده بود که در صورت حمله روسیه بر اوکراین آن کشور با تحریم‌های بی سابقه اقتصادی روبرو خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل