اخبار ساحوی

روند انتقال مواد ثبت نام تقویتی رأی دهندگان به دفاتر ولایتی کمیسیون آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که روند انتقال مواد ثبت نام تقویتی رأی دهندگان به دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات آغاز شده است و الی تاریخ ۱۵ سرطان ادامه خواهد داشت.

روند ثبت نام تقویتی رأی دهندگان رسماً به روز شنبه ، هشتم سرطان، در ۳۳ ولایت پایان یافت.

اما این روند در ولایت غزنی برای ثبت نام بیشتر از ۶۹،۰۰۰  تن برای یک هفته تمدید شده است.

این در حالی است که بیشتر از سه صد هزار رأی دهنده خود شانرا برای انتخابات ریاست جمهوری در ۳۳ ولایت ثبت نام تقویتی کرده اند.

بر بنیاد گفته‌های حبیب الرحمان ننگ، رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات، ۱۹۷،۱۱۰ تن مرد، ۱۱۶،۴۴۶ تن زن و ۴،۶۸۶ تن کوچی شامل این ثبت نام شوندگان هستند.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات، می گوید، «بر اساس پلان انتقالات برگشت مواد حساس و غیر حساس ثبت نام تقویتی از طریق زمین و هوا به تاریخ ۸ سرطان ۱۳۹۸ از مراکز ثبت نام به دفاتر ولایتی آغاز یاته است. قرار است الی تاریخ ۱۵ سرطان ۱۳۹۸مواد ثبت نام بصورت کامل به دفاتر ولایتی کمیسیون جمع آوری گردد.»

در حالی که کمیسیون مستقل انتخابات در انتظار نام نویسی تقویتی بیش از یک و نیم میلیون رای دهنده برای انتخابات ششم میزان بود اما  نبود اگاهی دهی بر مردم ، بسته بودن مراکز رای دهی و تهدید های امنیتی بزرگترین چالش در این گفته می شود.

مسافر قوقندی، عضوء کمیسیون مستقل انتخابات، می گوید، «آگاهی عامه نسبت به انتخابات قبل بسیار خوب بوده و ما بالای یک پالیسی مدون در بخش آگاهی عامه کار می کنیم و برای تشویق مردم برای انتخابات ششم میزان برنامه های زیادی روی دست داریم.»

هر چند آمار مجموعی نام نویسی تقویتی رای دهندگان همگانی شد اما کمیسیون مستقل انتخابات تا اکنون هم این رقم را بنابر بررسی کتاب های ثبت نام نهایی اعلام نمی کند.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل