اخبار ساحوی

روند تفتیش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فردا آغاز می شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

پس از چند روز تاخیر، کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که پلان عملیاتی برای تفتش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور روزگذشته تکمیل شد و روند تفتش این آراء روز پنجشنبه آغاز میشود.

مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات گفتند که این تفتیش به مدیریت این کمیسیون اما زیر نظارت شدید سازمان ملل متحد صورت می گیرد.

به گفته سخنگوی این کمیسیون برای تفیش آراء ۱۰۰ تیم آماده شده و روزانه هزار صندوق زیر نظارت سازمان ملل، نماینده های نامزدان، مشاهدین و ناظرین بین المللی تفتش میشود که این روند سه هفته را در بر خواهد گرفت.

نورمحمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت:” فردا روند تفتیش صندوق های رأیدهی در حضور داشت ناظرین، مشاهدین، نماینده های مطبوعات در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات به شکل فزیکی آغاز میشود”.

به گفته آقای نور روند انتقال صندوق های آراء از ولایات فردا آغاز می شود و در کنار نیرو های امنیتی و کارمندان کمیسیون نماینده های نامزدان نیز این مواد را از میدان هوایی تا دفتر کمیسیون همراهی می کنند.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت:” انتقال مواد از ولایات سر از فردا به گونه رسمی آغاز میشود و احتمالاً تا دوم ماه اسد ادامه پیدا خواهد کرد و در این مدت زمان تمام صندوق های رأیدهی که نزدیک به 20 هزار میشود به دفتر مرکز انتقال داده میشود و این روند از کابل آغاز میشود چون در حدود سه هزار صندوق رأی دهی در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات موجود است “.

به گفته ی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، ناظرین اتحادیه اروپا در کابل هستند و ناظرین دیگر نهاد های بین المللی نیز در حال رسیدن به کابل اند.

به گفته ی مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات، نهاد های ملی و بین المللی و رسانه های بدون هیچ ممانعتی می توانند از روند نظارت کنند و کمیسیون سهولت های را برای آنان مهیا می سازد.

Trending

خروج از نسخه موبایل