اخبار ویژه

روند رهایی زندانیان جنجالی طالبان از سر گرفته شد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۲, ۱۳۹۹)

حکومت افغانستان روند رهایی زندانیان جنجالی طالبان را از سر گرفته است.

منابع میگویند که حکومت در دو روز گذشته ۲۰۰ زندانی طالبان راه رها کرده است. به گفته آنان ۱۵۳ زندانی روز سه‌شنبه و ۴۷ زندانی دیگر روز دوشنبه از بند رها شده اند.

این زندانیان بخشی از ۳۲۰ زندانی جنجالی طالبان است که رییس جمهور غنی نمی‌خواست به دلیل آنچه جرم های سنگین گفته شده است، از زندان آزاد شوند.

مقام های افغان گفته اند که این زندانیان در حملات بزرگ در سراسر کشور به شمول کابل دست داشته اند و شماری نیز غول های قاچاق مواد مخدر بوده اند.

یک منبع که نخواست نامی از وی برده شود میگوید که روند رهایی زندانیان امروز تکمیل می‌شود.

توقفر روند رهایی زندانیان از سوی غنی گفتگوهای میان افغان ها را با چالش مواجه کرد.اما این اقدام راه برای آغاز مذاکرات میان افغان ها در دوحه را باز کرده است.

این زندانیان در حالی آزاد شده اند که روز دوشنبه رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا در یک تماس تیلفونی از رییس جمهور غنی خواست که گفتگوهای صلح با طالبان را بدون “تاخیر” آغاز کند.

شورای امنیت امریکا در تویتی گفته است که آقای اوبراین به غنی بار دیگر بر “حمایت ایالات متحده از افغانستان مستقل، دموکراتیک و یکپارچه که دیگر هرگز به عنوان منبع تروریسم بین المللی عمل نمی کند” تاکید کرد.

مشاور امینت ملی امریکا گفته است: “ایالات متحده در کنار نیروهای امنیتی افغانستان که فداکاری های عظیمی برای مردم افغانستان انجام داده اند، ایستاده است.”

Trending

خروج از نسخه موبایل