Connect with us

ورزش

روند کسب مدال در بازی‌های آسیایی توسط چین ادامه دارد

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۴, ۱۴۰۲)

چین، کشور میزبان، در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگجو روز دوشنبه به برتری خود ادامه داد و تعداد قابل توجهی از ۱۹ مدال طلا را به دست آورد، در حالی که در میدان تیراندازی سه ریکارد جهانی را شکست.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، قایق‌رانان چینی بار دیگر تاثیر قابل توجهی در امتداد دریای فوچون گذاشتند و پنج مدال طلای دیگر را در آخرین روز مسابقات قایق‌رانی به دست آوردند.

روز یکشنبه، قایق‌رانان چینی در اسکال چهارگانه مردان و زنان، جفت زنان و هشت پیروز شدند.

در مجموع، چین ۱۱ مدال از ۱۴ مدال طلای موجود در این ورزش را از آن خود کرده است، از جمله اولین طلای این مسابقات در اسکال دو نفره سبک وزن زنان.

پس از عملکرد برتر در حوض روز یکشنبه با هفت مدال طلا، آببازان چینی در روز دوشنبه کمی سرعت حرکت خود را کاهش دادند و چهار طلا از هفت طلا را به دست آوردند. قهرمان سه گانه کرال سینه جهان، کوین هایانگ، برنده ۱۰۰ متر کرال سینه شد و رکورد بازی‌ها را با زمان ۵۷.۷۶ ثانیه به نام خود ثبت کرد.

رقیب او یان زیبی با ۵۹.۰۹ ثانیه دوم شد و چوی دونگ یول از کوریای شمالی با ۵۹.۲۸ ثانیه سوم شد.

کین، پرچمدار تیم چین در مراسم افتتاحیه، در مسابقات جهانی فوکوکا در ماه جولای به یک ستاره تبدیل شد و به اولین مرد تاریخ تبدیل شد که هر سه عنوان کرال سینه را به دست آورد و در عین حال رکورد جهانی دوی ۲۰۰ متر را نیز به نام خود ثبت کرد.

وقتی از کین درباره برنامه‌هایش برای شکستن رکورد ۵۰ متر کرال سینه پرسیدند، گفت که به‌طور خاص برای آن آماده نمی‌شود، زیرا «این یک رویداد المپیک نیست».

این بازیکن ۲۴ ساله افزود: «فکر می‌کنم برای شکستن رکورد جهانی به شانس نیاز دارم.»

در فینال ۲۰۰ متر انفرادی زنان، یک دوئل رقابتی بین ستاره نوظهور یو یتینگ و قهرمان المپیک لندن یی شیون شکل گرفت. یو رکورد بازی را با زمان ۲:۰۷.۷۵ ثبت کرد تا عنوان قهرمانی را بدست آورد و یی ‌شیون با زمان ۲:۱۰.۳۴ دوم شد. کیم سیئونگ از کوریای شمالی با زمان ۲:۱۰.۳۶ سوم شد.

ژو جیایو، قهرمان جهان چین با زمان ۲۴.۳۸ ثانیه مقام اول را در ۵۰ متر کرال پشت مردان به دست آورد، در حالی که وانگ ژوئر با فاصله کمی از هم تیمی اش وان لتیان پیشی گرفت و در ۵۰ متر کرال پشت زنان در ۲۷.۳۵ ثانیه پیروز شد.

در یک لحظه تاریخی برای هانگ کانگ، سیوبهان برنادت هاگی از چین، اولین مدال طلای آببازی هانگ کانگ را در بازی‌های آسیایی به دست آورد. هاگی، دارنده مدال نقره المپیک در بخش ۱۰۰ متر آزاد زنان، در ۲۰۰ متر به پیروزی رسید و مدافع عنوان قهرمانی، لی بینجیه از چین را با رکورد ۱:۵۴.۱۲ شکست داد.

میدان تیراندازی همچنین باعث جشن شد زیرا تیراندازان چینی با کسب ۳ مدال طلا، ۲ رکورد از ۳ رکورد جهانی را در آن روز شکستند.

در مسابقات دیگر، زنان جمناستیک کار چینی با کسب سیزدهمین عنوان تیمی متوالی خود در بازی‌های آسیایی، با کسب ۱۶۱.۸۹۶ امتیاز، روند قابل توجه خود را افزایش دادند. جاپان با ۱۵۷.۲۲۹ امتیاز دوم شد و کوریای جنوبی با ۱۵۶.۸۲۹ امتیاز سوم شد.

چین همچنین در رشته‌های دوچرخه‌سواری، تکواندو، اسکیت‌برد، شمشیربازی و ووشو مدال طلا را به خود اختصاص داد و با ۳۹ طلا، ۲۱ نقره و ۹ برنز در صدر جدول مدال‌ها قرار گرفت. کوریای شمالی با ۱۰ طلا دوم شد و جاپان با ۵ طلا سوم شد.

ورزش

مرتضایی: آسیا باید باور کند قدرتی به‌نام افغانستان در فوتسال وجود دارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال کشور گفته است، آسیا باید باور کند که قدرتی به‌ اسم افغانستان در فوتسال وجود دارد.

آقای مرتضایی امروز (شنبه) در یک نشست خبری گفته است: «آسیا باید باور کند که قدرتی به‌نام افغانستان در فوتسال وجود دارد. فردا تمام تلاش خودما را برای رفتن به جام جهانی می‌کنیم. اگر هم نشد چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌شود، چون تا حالا کارهای بزرگ زیادی را انجام دادیم.»

وی افزوده است: «قرغیزستان تیم خوبی است. آن‌ها مقابل جاپان نتیجه گرفتند. ما تجربه رویارویی مقابل آن‌ها را در کافا داریم، اما این تیم قرغیزستان تیمی متفاوت است.»

سرمربی تیم ملی تصریح نموده است: «بازیکنانم مدت هاست تمرینات سخت و فشرده را سپری می‌کنند و ما با بازی کردن در شرایط سخت و حساس عادت داریم.»

قابل ذکر است که تیم ملی فوتسال کشور روز گذشته با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل تیم ملی عراق پیروز شد.

تیم قرغیزستان نیز با پیروزی در برابر ویتنام به این مرحله مسابقات دست یافته است.

افغانستان فرصت دارد تا با پیروزی مقابل قرغیزستان به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ صعود کند.

Continue Reading

ورزش

در سیزدهمین و چهاردهمین بازی تیم‌های اتک‌انرژی و ابو‌مسلم پیروز شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

در سیزدهمین مسابقه لیگ قهرمانان افغانستان، تیم خراسان‌اف‌سی امروز (جمعه، ۷ ثور) با نتیجه ۵ بر صفر مقابل اتک‌انرژی‌اف‌سی باخت.

در ادامه، در چهاردهمین بازی تیم ابومسلم‌فراه توانست مقابل عینو‌مینه با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود.

این دو گول را نعمت‌الله کریمی و سهراب افغان به ثمر رساندند.

در پانزدهمین بازی دور سوم لیگ قهرمانان افغانستان ساعت ۱:۳۰ تیم سرسبز یاشلر فاریاب به مصاف موج‌ساحل می‌رود و در همین روز از ساعت ۳:۳۰ پس از چاشت شانزدهمین دیدار این رقابت‌ها بین تیم‌های سرخ‌پوشان‌خوافی و میوند‌اف‌سی خواهد بود.

قابل ذکر است که این مسابقات به‌گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

 

Continue Reading

ورزش

افغانستان عراق را شکست داد و به رقابت‌های جام جهانی فوتسال نزدیک شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

تیم ملی فوتسال افغانستان با نتیجه ۵ بر ۳ عراق را شکست داد و یک گام دیگر به رقابت‌های جام جهانی نزدیک شد.

این مسابقه امروز (جمعه، ۷ ثور) در تایلند برگزار شده بود.

در بازی دوم امروز، تیم ملی فوتسال قرغیزستان با نتیجه ۳ بر ۲ ویتنام را شکست داد و به بازی نهایی رقابت‌های راهیابی به جام جهانی فوتسال مقابل افغانستان صعود کرد.

اگر افغانستان برنده مسابقه نهایی در روز یکشنبه شود، حضورش در جام جهانی ۲۰۲۴ قطعی خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!