خبرهای تازه

رویس: دولت جدید آمریکا سیاست مشخصی را در مورد افغانستان اتخاذ میکند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

اد رویس، رییس کمیتۀ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا میگوید که دولت جدید آمریکا سیاست مشخص را در مورد افغانستان اتخاذ خواهد کرد.

دولت آمریکا پس از روزها انتظار آغاز به کار کرد، اکنون مردم و دولت افغانستان در انتظار اند که حکومت جدید به رهبری دونالد ترامپ چگونه سیاست را در قبال مردم و دولت افغانستان اتخاذ خواهد کرد.

رییس کمیتۀ روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا میگوید، “ما در حال حاضر در جریان تعیین کارها قرار داریم و من با مشاور امنیت ملی گفتگو کردم، دولت اکنون در جریان مشخص کردن یک سیاست است اما کمیتۀ روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بسیار بالای سیاست افغانستان تمرکز دارد، مشورۀ من به رییس جمهور آمریکا این است که بیبیند که برای نیرومند سازی افغانستان چی کرده میتوانیم و این کار را در سطوع مختلف انجام دهیم، مثلا صدای مردم افغانستان باید بازتاب داشته باشد و به طرح ها دولت افغانستان که نفع اش به مردم این کشور برسد رسیدگی شود و در مقابل کسانی که میخواهند افغانستان تخریب شود، باید مبارزه شود.”

در همین حال سفیر افغانستان در آمریکا نیز امیدوار است که دولت جدید آمریکا در بخش های گونه گون با افغانستان همکار خواهد بود.

وی میگوید، “اکنون آغاز کار دولت جدید است و امیدوار هستیم که دولت آقای ترامپ در بخش های نظامی، سیاسی و اقتصادی با افغانستان کار کند و این امیدواری وجود دارد.”

آمریکا اکنون سالانه میلیون ها دالر در بخش های نظامی، اقتصادی و سیاسی با افغانستان کمک میکند.

گزارشگر: نذیره کریمی

Trending

خروج از نسخه موبایل