خبرهای تازه

ریاست اجرایی: موقف روسیه در برابر افغانستان نرم تر شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مقام های حکومتی که به تازگی از روسیه برگشته اند می گویند هرچند مسکو هنوز هم نگران فعالیت های داعش در شمال افغانستان است اما این بار منعطف تر با مقام های حکومتی سخن گفته اند.

رییس اجرایی پس از نشست شانگهای در شهر سوچی روسیه در دیداری با خبرنگاران گفته بود که هر چند مسکو هنوز هم از گسترش فعالیت های داعشیان به ویژه در شمال افغانستان نگران است اما موضع این کشور نرم تر از پیش شده وحکومت افغانستان تلاش می کند تا روسیه را آماده همکاری امنیتی با امریکا بسازد.

مجیب الله رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی در گفتگو با آریانانیوز گفته که “هر چند داعش به عنوان یک تشویش برای روسیه مطرح است اما روسیه اینبار موقف نرم تری در برابر ما داشت و تلاش ما این است که روسیه را آماده مبارزه با هراس افگنی بسازیم”.

دیپلوماتان کشور نیز از بهر جلوگیری از جنگ کشور های قدرتمند در کشور آستین بالا زده اند و از روسیه می خواهند که راهبرد اش را در برابر گروه های آشوب گر در افغانستان اعلام کنند.

صبغت الله احمدی، معاون سخنگوی وزارت خارجه در مورد اظهار داشت: “ما می خواهیم افغانستان درگیر با جنگ سرد و گرم هیچ کشور خارجی نباشد. چنانچه سیاست خارجی امریکا در برابر گروه های هراس افگن روشن است روسیه نیز باید سیاست اش را در برابر افغانستان روشن بسازد”.

پیشتر از این روسیه از فعالیت های داعشیان در افغانستان هشدار داده بود و نگرانی ها هم این است که مبادا روسیه تجهیزات نظامی به طالبان از بهر زور آوری با داعشیان بدهد.

Trending

خروج از نسخه موبایل