Connect with us

رویداد های اخیر

ریاست ترافیک: رانندگان وسایط شخصی که فعالیت تکسی می‌کنند، امر تکسی بگیرند

منتشر شده

در

(Last Updated On: سنبله ۱۲, ۱۴۰۲)

ریاست عمومی پولیس ترافیک می‌گوید تمام شهروندانی که از وسایط شخصی در مسیرهای اطرافی و شهری به عنوان تکسی استفاده می‌کنند، باید امر تکسی بگیرند.

عبدالودود خیرخواه، مدیر عمومی پلان و پالیسی ریاست عمومی ترافیک، گفته است به وسایطی که مدل آن از ۱۹۹۵ پایین باشد، امر تکسی اطرافی و به وسایطی که مدل آن ۱۹۹۵ و یا بالاتر باشد، امر تکسی شهری داده شود. 

این ریاست افزوده است که به وسایط مدل ۲۰۰۰ و یا بالاتر امر تکسی ساحه سبز ولایت کابل داده می‌‌شود.

از سویی هم، آقای خیرخواه همچنان گفته است که روند تغییر رنگ تکسی‌های شهری و ولایتی نیز تا چند هفته دیگر به‌گونه عملی آغاز خواهد شد.

به گفته او، در گذشته رنگ تکسی‌ها نه معیاری بود و نه کد مشخص داشت اما حالا این روند به‌گونه معیاری از سوی یک شرکت معتبر با قیمت کم صورت می‌گیرد. 

با این حال، کسانی که از موترهای شخصی به عنوان تکسی استفاده می‌کنند، می‌گویند که به دلیل مشکلات اقتصادی توانایی پرداخت هزینه این پروسه را  ندارند.

در همین حال، به گفته مسوولان ریاست ترافیک بعد از اتمام این پروسه اگر کسی در مسیرهای اطرافی و شهری از واسطه شخصی فعالیت تکسی را انجام دهد، با برخورد جدی مواجه خواهد شد.

گفتنی است که بر اساس آمار ریاست عمومی پولیس ترافیک، از آغاز سال روان تاکنون در شهر کابل ۱۷۴ حادثه ترافیکی صورت گرفته که در پی آن ۱۰۳ تن جان باخته و ۷۱ تن دیگر هم مجروح شده‌اند.

رویداد های اخیر

وزارت دفاع: درپی سقوط چرخبال در غور یک نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۶, ۱۴۰۳)

وزارت دفاع حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد در پی سقوط چرخبالی در فیروزکوه، مرکز ولایت غور، یک نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.

عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع در شبکه ایکس گفته است که صبح روز چهارشنبه یک چرخبال نوع «ام‌آی ۱۷» قوای هوایی که به ولایت غور اعزام شده بود، دچار عوارض تخنیکی شده و هنگام نشست اضطراری به دیوار برخورد کرده و سقوط کرده است.

در تصاویری که رسانه‌ها از این رویداد منتشر کرده اند لاشه یک چرخبال در داخل آب دیده می‌شود که شماری از مردم در اطراف آن جمع شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع گفته است که این چرخبال به هدف بیرون کشیدن اجساد قربانیان از موتری که در دریای هریرود افتاده بود، به فیروزکوه اعزام شده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر با سفیر جاپان در کابل دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۶, ۱۴۰۳)

تاکایوشی کورمایا، سفیر جاپان برای افغانستان در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفته است، عدم حضور دیپلوماتیک کشورهای غربی در افغانستان باعث شده تا آن‌ها از تحولات مثبت افغانستان اطلاعی نداشته باشند و به گفته وی مناسب این است که جامعه جهانی به گونه مستقیم با امارت اسلامی روابط داشته باشد.

آقای کورمایا همچنان افزوده، جاپان متعهد به همکاری با افغان‌ها در زمینه‌های جلوگیری از حوادث طبیعی، تداوی معتادان مواد مخدر و کشت بدیل برای دهقانان افغان است.

از سوی هم مولوی عبدالکبیر در این دیدار گفته است، امارت اسلامی به دلیل حمایت مردم توانسته است صلح سراسری را تأمین کند، پروژه‌های بزرگ را آغاز کند و پیشرفت‌های زیاد دیگری نیز داشته باشد.

معاون سیاسی افزوده، امارت اسلامی برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند و خواهان تعامل مثبت و روابط گسترده با جهان است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

انستیتوت صلح امریکا از افزایش تهدید داعش در افغانستان هشدار داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۶, ۱۴۰۳)

انستیتوت صلح امریکا در تازه‌ترین گزارش خود که روز سه‌شنبه (۲۵ثور) نشر شد، از افزایش تهدید گروه داعش با قابلیت‌های گسترده تر از قبل از خروج ایالات متحده از افغانستان هشدار داده است.

این گروه مطالعاتی ارشد مبارزه با تروریزم در افغانستان و پاکستان ارزیابی کرده است که داعش اکنون «یک تهدید فزاینده فراتر از منطقه از پیش از خروج نیروهای ناتو از افغانستان فعال شده است.»

این گزارش از دست کم گرفتن نیازهای ضد تروریزم انتقاد کرده و تأکید کرده است که نادیده گرفتن این تهدید می‌تواند اهداف استراتیژیک گستردتری را به خطر بیندازد.

در گزارش این انستیتوت آمده است: «به جای در نظر گرفتن مبارزه با تروریسم به عنوان عاملی ناخواسته از رقابت استراتژیک، سیاست گذاران می‌توانند تمرکز خود را برای کاهش تهدیدات و محافظت از برنامه رقابت استراتژیک مجدداً تنظیم کنند.»

انستیتوت صلح ایالات متحده گفته است که :«گروه‌های تروریستی» در افغانستان، و تا حدی در پاکستان، هم قصد دارند و هم از قابلیت‌های رو به رشدی برای هدف قرار دادن ایالات متحده و منافع آن برخوردارند.

انستیتوت صلح ایالات متحده با تاکید بر پیامدهای بالقوه نادیده گرفتن تهدید تروریستی، خاطرنشان کرد: «اگر تروریست‌ها موفق شوند این اهداف را به واقعیت تبدیل کنند، نه تنها منجر به تلفات غم‌انگیز می‌شود، بلکه اثرات نامطلوب قابل توجهی بر برنامه رقابت استراتژیک امریکا خواهد داشت.»

بر بنیاد این گزارش «یک حمله با تلفات انبوه فشار قابل توجهی بر سیاستگذاران برای پاسخ قاطعانه وادار می‌سازد که منابع، توجه رهبری سیاسی را از تمرکز فعلی بر رقابت استراتژیک منحرف می‌کند». که این انحراف می‌تواند تلاش‌ها برای حفظ رویکرد متعادل نسبت به چالش‌های استراتژیک جهانی را تضعیف کند.

این گزارش با انعکاس خروج از افغانستان در سال ۲۰۲۱، خاطرنشان می‌گوید که تلاش‌های ناکام ضد تروریسم می‌تواند به اعتبار ایالات متحده آسیب برساند.

در این گزارش آمده است: «در زمان خروج از افغانستان، واشنگتن به متحدان و شرکای خود اطمینان داد که ایالات متحده توانایی کاهش تهدیدات تروریستی از افغانستان را پس از خروج نظامی حفظ خواهد کرد».

در گزارش آمده است که شکست در جلوگیری از چنین حمله‌ها می‌‌تواند اعتبار بین المللی و اتحادهای استراتژیک امریکا را به میزان قابل توجهی خدشه دار کند.

در این گزارش در مورد پیامدهای منطقه‌ای گسترده تر فعالیت‌های تروریستی کنترل نشده در افغانستان، به خصوص در مورد هند، نیز هشدار می‌دهد.

انستیتوت صلح ایالات متحده افزود: «حملات تروریستی از افغانستان و پاکستان علیه شریک مهمی مانند هند می‌تواند جرقه بحران‌های خطرناک منطقه‌ای را ایجاد کند و چنین بحرانی همچنین هند را از تمرکز بر چالش ارائه شده توسط چین به‌طور قابل توجهی منحرف می‌کند».

این انستیتوت می‌افزاید: «با توجه به این مخاطرات، ایالات متحده می‌تواند تمرکز بر ضد تروریسم را مجدداً تنظیم کند تا از دستور کار رقابت استراتژیک محافظت کند». این رویکرد شامل سرمایه گذاری های پیشگیرانه در مبارزه با تروریزم برای ایجاد تمرکز پایدار بر رقابت استراتژیک است.

در بخشی از این گزارش گفته شده که پرداختن به تهدیدات تروریسم فزاینده از جانب افغانستان و پاکستان برای حفظ امنیت و منافع استراتژیک ایالات متحده بسیار مهم است. و همچنین هدف استراتژی‌های پیشنهادی ایجاد توازن بین اقدامات قوی ضد تروریسم با اهداف گسترده تر سیاست خارجی ایالات متحده، به خصوص در زمینه رقابت استراتژیک با قدرت‌های بزرگ جهانی است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!