خبرهای تازه

رییس اجراییه کشور برای شرکت در نشست «مجمع جهانی اقتصادی» به سویس رفت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد وارد شهر داووس سویس شد.

ریاست اجراییه با نشر خبرنامه ای امروز(سه ‌شنبه، ۲ دلو ۱۳۹۷) می‌گوید که آقای عبدالله در افتتاح اجلاس مجمع اقتصادی جهان اشتراک و در چندین نشست در باره افغانستان، منطقه و جهان سخنرانی خواهد کرد.

بر اساس خبرنامه، رییس اجراییه در نخستین روز کاری مجمع اقتصادی در نشست «صلح و آشتی در جهان چند قطبی» و «آخرین تحولات استراتیژیک در جنوب آسیا» صحبت کرد.

خبرنامه می‌افزاید که آقای عبدالله در این نشست با تعدادی از نخست وزیران، رییس های سازمان‌های جهانی، نمایندگان عالی رتبه‌ کشورها، نهادها و شخصیت‌های بین‌المللی نیز دیدار خواهد کرد.

رییس اجرایی کشور در حاشیه این نشست با تعدادی از رسانه‌های جهانی و خبرنگاران در مورد آخرین تحولات افغانستان نیز مصاحبه و صحبت کرد.

نشست مجمع اقتصادی جهان امسال در شهر داووس سویس با اشتراک بیش از ۳۰۰۰ تن از تاجران، سیاست‌مداران، نمایندگان حکومت‌ها، نهادهای بین‌المللی، جامعه مدنی و رسانه‌ها برای پنج روز ادامه خواهد یافت.

گفته میشود که در این نشست قضایای مهم اقتصادی، سیاسی، تغییرات اقلیم در سطح جهان و چگونگی همکاری میان کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی در عصر جهانی شدن به بحث گرفته می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل