خبرهای تازه

رییس اجرایی: «ادامه دادگاه های صحرایی مخالفان دولت پذیرفتنی نیست»

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس اجرایی کشور، عبدالله عبدالله میگوید: ادامه رفتن مردم به دادگاه های صحرایی مخالفان مسلح دولت دیگر برای حکومت پذیرفتنی نیست.

عبدالله عبدالله در پنجمین نشست سراسری دادستانان افغانستان تاکید ورزید که نبود آدرس مطمئن برای رسیدن به عدالت نزد مردم، تراکم پرونده ها و عدم هماهنگی میان پولیس و نهاد های عدلی، عامل مراجعه مردم به مخالفان دولت است.

رییس اجرایی گفت: “آدرس مطمین وجود ندارد، از همین خاطر مردم از مخالفان می خواهند که عدالت تطبیق کنند. این دیگر پذیرفتنی نیست. تراکم دوسیه ها برای سال های سال و بین پولیس و نهاد های عدلی نیز هماهنگی درست وجود ندارد.”

تنها حضور نظامی در ولسوالی ها و روستا های افغانستان برای دسترسی مردم به عدالت و ثبات بسنده خوانده نمی شود. دادستان کل می گوید نبود نهاد های عدلی، روستا ها را به کانون های مخالفت در برابر نظام مبدل ساخته است.

فرید حمیدی، دادستان کل بیان داشت: “روستا ها کانون مخالفت در برابر نظام اند که عامل آن عدم موجودیت نهاد های عدلی و قضایی برای رسیدن مردم به عدالت است از این رو مردم در بسیار نقاط برای دستیبابی به عدالت به مخالفان دولت مراجعه می کنند.”

کیفری ساختن مجرمان به گونه عدالت و دستیابی مردم به عدالت، عامل زمینه ساز برای صلح و ثبات پنداشته می شود.

قیام الدین کشاف، رییس شورای سراسری علمای افغانستان نیز اضافه نمود: “در بسیار ولسوالی ها و روستا ها نظام وجود ندارد و در اسلام مهمترین چیز وجود نظام است.”

رییس اجرایی پافشاری می کند که در نظام عدلی و قضایی نباید در برابر فساد پیشه گان هیچ گونه تحملی صورت گیرد. گفته می شود در نقاط زیر حاکمیت هراس افگنان، مشکلات عدلی مردم در دادگاه های صحرایی حل و فصل می شود نمونه های آن بارها رسانه یی هم شده است.

گزارشگر: باعث حیات

Trending

خروج از نسخه موبایل