اخبار ویژه

رییس جمهور امریکا با همتای ترکی اش در مورد امنیت میدان هوایی کابل بحث میکند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲۴, ۱۴۰۰)

جیک سالیوان، مشاور شورای امنیت ملی امریکا شب گذشته (یکشنبه، ۲۳ جوزا) گفته که جوبایدن، رییس جمهور امریکا در جریان سفرش به بروکسل در مورد موضوعات گوناگون بشمول امنیت سفارت امریکا در افغانستان و میدان هوایی کابل بحث خواهد کرد.

سالیوان در یک نشست خبری گفته که بایدن در مورد  امنیت میدان هوایی کابل با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در بروکسل دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این در حالی است که قبل از این ترکیه گفته بود که امنیت میدان هوایی کابل را به گونه مشروط تامین میکند، اما طالبان با این اظهارات مخالفت کرده و گفته که تامین امنیت سفارتخانه‌ها و میدان هوایی کار افغان‌ها است.

مشاور امنیت ملی امریکا گفته که بایدن در جریان سفرش به بروکسل در مورد موضوعات گوناگون بشمول خروج نیروهای خارجی از افغانستان با رهبران جهان بحث خواهد کرد.

سالیوان در این باره گفت:” وی (بایدن) در باره امنیت سفارت در کابل که برای حمایت نیروهای امنیتی، حکومت افغان، و مردم افغانستان و همچنان برای کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های ملکی مهم است بحث و رایزنی خواهد کرد.”

سالیوان افزود:” فردا در باره امنیت و دفاع دسته جمعی بحث میشود، تغیرات اقلیمی نیز در آجندا است، سایبر نیز در اجندا است، روسیه نیز در آجندا قرار دارد، هراس افگنی نیز در آجندا است و خروج از افغانستان نیز یک موضوع مهم است.”

سالیوان افزوده که بایدن در مورد حضور سفارتخانه با متحدین بحث خواهد کرد و همچنان در باره امنیت آن نیز با اردوغان، رییس جمهور ترکیه بحث خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل