خبرهای تازه

رییس جمهور حکم اعدام هراس افگنان را توشیح خواهد کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کاخ ریاست جمهوری می گوید، رییس جمهور غنی حکم اعدام تمامی هراس افگنان را پس از بررسی پرونده های آنان توشیح خواهد کرد.

در رویداد خونبار شاه شهید کابل دو پسر ظاهر برای همیش با خاک هم اغوش شدند، در این رویداد ۷ عضو دیگر خانواده ظاهر نیز زخمی شدند.

نجیبه مادر عبدالله و مسعود که در حمله شاه شهید جان باخته اند، از بی توجهی حکومت در برابر آنان انتقاد کرده می گوید، دیگر برای همیش با همین تصاویر بی جان فرزندان اش درد دل میکند، اما خواست اصلی این خانواده از حکومت حلق آویز کردن تمامی عاملان کشتار بی رحمانه افغانها در جاده های کابل است.

نجیبه، یکی از متضررین رویداد شاه شهید می گوید: “دو پسرم شهید شدند، یکی از آنها شفاخانه در ایمرجنسی، و دیگر اش در یک شفاخانه دیگر جان داد”.

ضاهر، یکی از متضررین رویداد شاه شهید می گوید: “اگر حکومت واقعا اعدام می کند، باید آنان را در چوک های کابل به دار بزند، تا پندی باشد برای دیگران و عدالت تامین شود”.

هر چند سازمان ملل متحد حلق آویز کردن ۶ فرد متهم به حملات هراس افگنانه در کابل را تاسف بار میداند و خواهان تغییر مجازات اعدام به حبس است، اما کاخ ریاست جمهوری بر اجرایی شدن مجازات اعدام بالای تمامی هراس افگنان محکوم به این مجازات تاکید می کند.

دوا خان مینه پال، معاون سخنگوی رییس جمهور می گوید: “بر اساس خواست افغانها تمامی کسانیکه محکوم به حبس ابد اند، پس از بررسی دقیق پرونده های آنان، رییس جمهور حکم اعدام را توشیح می کند.”

شماری از عالمان دین از اقدام حکومت برای اعدام ۶ متهم به فعالیت های هراس افگنی در کابل استقبال می کنند.

عبدالهادی هدایت، رییس بنیاد دعوت اسلامی علمای افغانستان می گوید: “اگر حکومت افغانستان به وجایب پنجگانه دین اسلام خود را ملزم میداند و اگر این افراد مجرمین واقعی بودند یک اقدام بجاست”.

بر بنیاد گزارش ها ۵۰۰ شورشی گروه طالبان و دیگر گروه های هراس افگنانه محکوم به اعدام در افغانستان شدند.

با وجود مخالفت های نهاد های بین المللی حقوق بشری، خواست اصلی افغانها اجرایی شدن این حکم است.

Trending

خروج از نسخه موبایل