خبرهای تازه

رییس جمهور غنی با اعضای شواری ملی گفتگو خواهد کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امشب با برخی از اعضای شورای ملی در مورد چگونگی مبارزه با هراس افگنی و روند صلح افغانستان بحث خواهد کرد.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند، اعضای شورای ملی پیشنهاد های را در مورد صلح و برقراری امنیت به رهبران حکومت وحدت ملی نیز مطرح خواهند کرد.

اعضای مجلس همچنان هشدار میدهند، در صورت که شورای امنیت ملی در برنامه امنیتی تجدید نظر نکند، حملات طالبان بیشتر از این شدت خواهد یافت.

شدت حملات مرگبار طالبان و ناکامی تلاش های حکومت برای کشاندن طالبان به میز گفتگو های صلح، سر انجام شورای ملی را وادار ساخت، تا رایزنی های جدیدی را با رهبران حکومت وحدت ملی راه اندازی کنند.

ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نمایندگاه می گوید: “امشب ما ساعت ۷با رییس جمهور ملاقات داریم و طرح خود را ارایه خواهیم کرد”.

شدت حملات طالبان به حدی قانون گذاران افغان را نگران ساخته است، که آنان سقوط بخش های از کشور را به دست طالبان در این فصل جنگی دور از امکان نمی دانند.

شکیبا هاشمی، عضو مجلس نمایندگان کندهار می گوید: “جنگ ها شدت یافته و شوارای امنیت باید در برنامه امنیتی افغانستان تجدید نظر کند”.

موسی خان نصرت، عضو مجلس نمایندگان می گوید: “نا امنی ها شدت پیدا کرده و ولایت فراه نیز از جمله ولایاتی است، که نا امنی ها گسترش یافته است”.  

از یک هفته بدینسو، حملات طالبان موسوم به عمری در بخش های از کشور آغاز شده است، اما نظامیان کشور می گویند، در نتیجه حملات عمری طالبان شکست های پی هم را دیده و تلفات سنگین نیز به این گروه وارد شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل