رویداد های اخیر

رییس جمهور غنی برای اشتراک در نشست قلب آسیا به تاجیکستان رسید

Published

on

(Last Updated On: حمل ۹, ۱۴۰۰)

ریاست جمهوری میگوید که رییس جمهور غنی امروز (دوشنبه، ۹ حمل) به رهبری یک هیات بلند پایه دولتی برای شرکت در نهمین نشست وزیران خارجه قلب آسیا- پروسه استانبول، وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.

 ارگ می افزاید که قاهر رسول زاده، نخست وزیر تاجیکستان، عظیم ابراهیم، وزیر ترانسپورت آن کشور و سفیر افغانستان در تاجیکستان از رییس جمهور غنی استقبال کردند.

به گفته‌ی ارگ رییس جمهور غنی در کنار سخنرانی در نهمین نشست وزیران خارجه قلب آسیا-پروسه استانبول با رییس جمهور تاجیکستان و دیگر مقام‌های آن کشور در مورد گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه بحث خواهد کرد.

ارگ میگوید که آقای غنی در دانشگاه ملی تاجیکستان نیز سخنرانی خواهد کرد و همچنان دوکتورای افتخاری نیز به وی اعطا خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها وزیران خارجه و نماینده‌گان ۵۰ کشور در این نشست دو روزه شرکت خواهد کرد و در مورد روند صلح افغانستان بحث خواهد شد.

میرویس ناب، معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان گفته است که” افغانسستان با یک پیام واضح و قوی در این نشست شرکت خواهد کرد و همچنان بر اعلام آتش بس و کاهش خشونت‌ها بار دیگر تاکید خواهد کرد.”

نشست قلب آسیا- پروسۀ استانبول در سال ۲۰۱۱ میلادی در استانبول ترکیه راه اندازی شد تا در باره منافع و چالش‌های مشترک افغانستان با منطقه همکاران بین المللی رای زنی کند.

در این نشست ۱۵ کشور به عنوان اعضای دایمی، ۱۷ کشور بحیث کشورهای حمایت کننده و نمایندهگان ۱۲ سازمان منطه‌یی و بین المللی نیز به عنوان حمایت کننده شرکت میکنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل