اخبار ساحوی

رییس جمهور غنی نباید گفتگوهای پنهانی با کشورها داشته باشد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رئیس جمهور با اجندای پنهانی به عربستان سعودی رفته و این یک سفر عادی برای ادای مراسم حج عمره نبوده است.

شماری از اعضای مجلس نماینده گان با انتقاد از رئیس جمهور می گویند که رئیس جمهور نباید گفتگو های پنهانی با کشور های جهان داشته باشد و باید مردم در مورد هدف این سفر ها آگاه باشند.

درهمین حال شماری دیگری از اعضای مجلس نماینده گان می گویند که رئیس جمهور برای آغاز گفتگو های صلح تلاش دارد تا از عربستان سعودی نیز کمک بخواهد.

رئیس جمهور دریک سفر دو روزه به عربستان سعودی رفته و با شاه این کشور دیدار و گفتگو کرد، هر چند گفته می شود که این سفر رئیس جمهور یک سفر عادی و برای ادای مراسم حج عمره بوده است، اما شماری از اعضای مجلس نماینده گان با انتقاد از رئیس جمهور می گویند که وی با اجندای پنهانی برای گفتگو های صلح با طالبان به این کشور سفر کرده است.

میرداد نجرابی رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده گان میگوید” این سفر رئیس جمهور یک سفر عادی نیست و می خواهد که از عربستان سعودی درباره گفتگو های صلح افغانستان کمک بخواهد زیرا عربستان سعودی کشوری است که حامی طاالبان است و میتواند دراین باره نقش اثر گذاری داشته باشد.”

درهمین حال شماردیگری از اعضای مجلس نماینده گان می گویند که رئیس جمهور درباره اجندای هر سفر به کشور های جهان مردم را باید درجریان قرار دهد و روشن سازد که این سفر ها چه سودی به کشور دارد.

زمرک پادخوابی عضو مجلس نماینده گان میگوید” در وضعیت کنونی که کابینه حکومت هم تکمیل نشده است و رئیس جمهور و رئیس اجرائیه سفر های به کشور های خارجی دارند. این سفرهابرای مردم نگران کننده است زیرا مردم نمیدانند که درعقب این سفر های چه اجندا های پنهانی نهفته است و باید مردم درباره جزئیات و برنامه های رئیس جمهور درسفر های خارجی آگاه باشند”.

قرار است که رئیس جمهور غنی پس از سفرش از عربستان سعودی به دعوت مجلس نماینده گان و سنای امریکا به این کشور برود و درباره وضعیت افغانستان و چالش های موجود کشور سخنرانی کند.

این سفر رئیس جمهور به امریکا درحالی صورت می گیرد که مقام های امریکایی گفته اند بازنگری درباره خروج سربازن امریکایی از افغاانستان انجام خواهد شد و احتمال دارد که شمار سربازان امریکایی تا ختم سال دوهزارو شانزده میلادی نیز درافغانستان باقی بمانند.

رفیع صدیقی گزارش

Trending

خروج از نسخه موبایل