Connect with us

جهان

رییس جمهور فرانسه در یک ماموریت دیپلماتیک پرخطر به مسکو می‌رود

منتشر شده

در

(Last Updated On: دلو ۱۸, ۱۴۰۰)

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه (۱۸دلو) در یک اقدام دیپلماتیک پرمخاطره به مسکو می‌رود و به دنبال تعهدات از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای کاهش تنش‌ها با اوکراین است، جایی که رهبران غربی می‌ترسند کرملین قصد حمله به آن را دارد.

مکرون طی هفته گذشته چندین تماس تیلفنی با متحدان غربی، پوتین و رهبر اوکراین داشته است. او روز سه‌شنبه سفری به کیف را دنبال خواهد کرد و سرمایه‌های سیاسی زیادی را در ماموریتی به کار می‌گیرد که در صورت بازگشت دست خالی ممکن است خجالت‌آور باشد.

یکی از منابع نزدیک به مکرون به رویترز گفت:” ما به لانه پوتین می‌رویم، از بسیاری جهات این یک تاس پرتاب است.”

روسیه حدود ۱۰۰هزار سرباز را در نزدیکی اوکراین جمع آوری کرده است و از ناتو و ایالات متحده ضمانت‌های امنیتی خواسته است، از جمله اینکه ناتو هرگز اوکراین را به عنوان یک عضو نمی‌پذیرد.

دو منبع نزدیک به ماکرون گفتند که یکی از هدف‌های سفر او خرید زمان و متوقف کردن اوضاع برای چند ماه، حداقل تا زمان برگزاری انتخابات “سوپر آوریل” در اروپا – در هنگری، اسلوونی و مهم‌تر از همه برای ماکرون، در فرانسه بود.

رهبر فرانسه که از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۷ به دلیل حملات دیپلماتیک بسیار تبلیغاتی شهرت پیدا کرده است، در پنج سال گذشته هم تلاش کرده است پوتین را به سخره بگیرد و با آن مقابله کند. تلاش‌های او گفتگوی نزدیک با رهبر روسیه و همچنین شکست‌های دردناکی را به همراه داشته است.

ماکرون بلافاصله پس از انتخابش، فرش قرمز پوتین را در کاخ ورسای پهن کرد، اما از این دیدار برای تقبیح علنی مداخله روسیه در انتخابات استفاده کرد. دو سال بعد، این زوج در اقامتگاه تابستانی رئیس جمهور فرانسه ملاقات کردند.

اما اقدامات متعدد ماکرون مانع از تجاوز روسیه به حوزه‌های نفوذ سنتی فرانسه در آفریقا نشد و اواخر سال گذشته با ورود مزدوران روسی به مالی به اوج خود رسید. مقام‌های فرانسوی فکر می‌کنند که از سوی کرملین حمایت می‌شوند.

کشورهای اروپای شرقی که چندین دهه تحت حاکمیت شوروی متحمل شدند، از موضع همکاری ماکرون در قبال روسیه انتقاد کردند و از صحبت‌های ماکرون در مورد مذاکره برای “نظم امنیتی جدید اروپا” با روسیه انتقاد کردند.

ماکرون برای مقابله با منتقدان پیش از سفر و در اختیار گرفتن ردای رهبری اروپایی در این بحران، این بار به سختی با دیگر رهبران غربی از جمله بوریس جانسون بریتانیا و جو بایدن، رئیس جمهور امریکا مشورت کرده است.

سفر رئیس جمهور فرانسه به مسکو و اوکراین کمتر از سه ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در داخل کشور است. مشاوران سیاسی او سود احتمالی انتخاباتی را می بینند، اگرچه مکرون هنوز اعلام نکرده است که آیا نامزد خواهد شد یا خیر.

یک منبع دولتی فرانسه گفت:”برای رئیس جمهور، این فرصتی است تا رهبری خود را در اروپا نشان دهد. این که او بالاتر از جنگ است.”

جهان

مقام‌های کوریای شمالی در یک سفر نادر از ایران دیدن کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری رویترز، رسانه رسمی کوریای شمالی روز چهارشنبه (۵ثور) در گزارشی گفته است که یک هیئت این کشور به رهبری وزیر تجارت بین‌الملل کابینه در حال بازدید از ایران است.

در این گزارش آمده است که یون جونگ هو، وزیر روابط اقتصادی خارجی روز سه‌شنبه از پیونگ یانگ در رأس هیئتی به منظور بازدید از ایران سفر نموده است.

این خبرگزاری جزئیات بیشتر ارایه نه کرده است.

Continue Reading

جهان

برخورد دو هلیکوپتر مالیزیا با یکدیگر در هوا ۱۰ کشته بر جای گذاشت

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

مقام‌های مالیزیا اعلام کرده اند که دو هلیکوپتر نیروی بحری این کشور در جریان تمرینات روز سه‌شنبه در هوا با یکدیگر برخورد نموده که از اثر آن همه ۱۰ عضو خدمه آن کشته شدند.

به گفته نیروی بحری مالیزیا، این حادثه در پایگاه بحری لوموت در ایالت غربی پراک ساعت ۹:۳۲ صبح روز سه شنبه رخ داد.

رویترز به نقل از نیروی بحری مالیزیا اعلام کرد که مرگ همه قربانیان در صحنه تایید شده و برای شناسایی به شفاخانه نظامی پایگاه بحری لوموت فرستاده شدند.

ویدیویی که در رسانه‌های محلی پخش شده، نشان می‌دهد که در هنگام پرواز چندین هلیکوپتر، بال یکی از هلیکوپترها با هلیکوپتر دیگری برخورد کرده و سقوط می‌کند.

به گزارش رویترز، نیروی بحری مالیزیا اعلام کرده که تحقیقاتی را درباره علت این حادثه انجام خواهد داد.

Continue Reading

جهان

دو هلیکوپتر نظامی جاپان به بحر سقوط کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲, ۱۴۰۳)
وزیر دفاع جاپان اعلام کرده است که دو هلیکوپتر نیروی بحری این کشور در جریان تمرین به بحر سقوط کرده و حداقل یکی از هشت خدمه آن کشته شده است.

به گزارش رویترز، دو هلیکوپتر گشت‌زنی SH-60 شنبه شب در نزدیکی توریشیما در جزایر دورافتاده ایزو در سواحل جنوبی مرکز جاپان تمرینات ضد تجهیزات زیر بحری انجام می‌دادند.

مینورو کیهارا، وزیر دفاع جاپان در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه گفت که بررسی‌ها در مورد علت سقوط آغاز شده است. وی افزود که دو دستگاه ضبط پرواز در نزدیکی یکدیگر کشف شده و احتمال برخورد این دو هلیکوپتر بسیار زیاد است.

نیروی بحری دفاع ‌ذاتی جاپان و گارد ساحلی این کشور در جستجوی هفت خدمه باقی مانده هستند.

اوایل روز شنبه، یوشیتاکا ساکای، رئیس ستاد نیروی بحری دفاع ‌ذاتی جاپان گفت که اعتقاد ندارد کشور دیگری در این حادثه دست داشته باشد.

رام امانویل، سفیر ایالات متحده در جاپان در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که کشورش آماده کمک به عملیات جستجو و نجات است.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!