اخبار ویژه

رییس ستاد ارتش امریکا: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مسوولانه است

Published

on

Reuters
(Last Updated On: میزان ۲۱, ۱۳۹۹)

جنرال مارک میلی ریس ستاد مشترک نیروهای امریکا در مورد تویت هفته گذشته دونالد ترمپ رییس جمهوری امریکا مبنی بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان تا کریسمس گفته است که به جزییات این موضوع نمی‌پردازد اما آنان “برنامه مسوولانه برای ختم جنگ دارند.”

وی در گفتگویی با ان پی آر گفته است که این به معنی خروج تمام سربازان امریکایی از افغانستان تا آخر دسامبر نیست، ” ما برنامه مسولانه داریم. یک سلسله گزینه های کاهش مسولانه‌ی نیروهای مان که با رییس جمهوری درمیان گذاشته ایم.”

وی افزود: “من نمیتوانم در مورد شمار دقیق(سرباز) در آینده اشاره کنم. اما به عنوان ریس ستاد نیروهای مسلح کشور مناسب نمی‌دانم تا در مورد تعداد سربازان در عملیات آینده بحث کنم و ما یک برنامه مسولانه برای ختم جنگ بر اساس منافع امریکا داریم.”

آقای میلی افزود که هرچند واشنگتن تلاش دارد تا شمار سربازانش  در افغانستان را به ۵۴۰۰ برساند، اما در مورد کاهش بیشتر سربازان توسط ترمپ تصمیم گرفته میشود.

وی افزود خروج نیروهای امریکایی بر اساس توافق نامه سیاسی امریکا و طالبان که در دوحه به امضا رسیده صورت می‌گیرد.

این جنرال امریکایی افزوده است: “نکته مهم اینجاست که ما میخواهیم جنگ را مسولانه به اتمام برسانیم. این کار را با شرایطی انجام میدهیم که منافع حیاتی امنیت ملی ایالات متحده را که در افغانستان در معرض خطر است تضمین شود.”

وی گفته: “بنابر این همه این شرایط را از نزدیک زیر نظر داریم. ما و ارتش ما، در این شرایط بهترین توصیه های نظامی خود را ارایه می دهیم تا رییس جمهور بتواند تصمیمی آگاهانه، خردمندانه و مسوولانه اتخاذ کند.”

وی درباره سطح بالای خشونت که در حال حاضر کشور درگیر آن است گفت: “اگر شما آمار خشونت از چند ماه گذشته ببینید و با آمار فعلی مقایسه کنید. آیا کاهش چشمگیری در خشونت وجود داشته است؟ پاسخ: قابل توجه نیست اگر آن را از دو تا سه سال پیش یا پنج سال پیش ببینید، خشونت کاهش چشمگیری داشته است.”

Trending

خروج از نسخه موبایل