رویداد های اخیر

رییس مجلس نماینده‌گان پاکستان بربنا تهدیدات امنیتی از حریم هوایی افغانستان برگشت

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۹, ۱۴۰۰)

اسد قیصر، رییس مجلس نماینده‌گان پاکستان و هیئت همراه‌اش امروز (پنج‌شنبه ۱۹حمل) از حریم فضایی افغانستان دوباره به اسلام آباد برگشتند.

منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که سفر رییس مجلس نماینده‌گان این کشور به کابل به دلیل تهدیدهای امنیتی از سوی نیروهای ناتو مستقر در کابل لغو شده است.

او می‌گوید، هرچند هواپیمای حامل اسد قیصر وارد حریم فضایی افغانستان شده بود، اما به دلیل کشف مواد انفجاری در خطوط نشست هواپیما، سفر لغو شد.

قرار بود رییس مجلس نماینده‌گان پاکستان امروز برای یک سفر سه روزه وارد کابل شود.

سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که هواپیمای رییس مجلس نماینده گان این کشور پس از دریافت هشدار از سوی نیروهای امریکایی در افغانستان، دوباره از فضای افغانستان به اسلام آباد برگشته است.

منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که:”زمانیکه هواپیمای رییس مجلس نماینده‌گان پاکستان در فرودگاه اسلام آباد نشست کرد، دو طرف باهم صحبت کردند و اسد قیصر گفت که او وضعیت افغانستان را درک می‌کند و به زودی به این کشور سفر خواهد کرد.”

گفته می‌شود که نیروهای ناتو دلیل لغو این پرواز را کشف مواد انفجاری در خطوط نشست فرودگاه خوانده اند، اما مجلس نماینده‌گان می‌گوید که این موضوع بعدا از سوی یک هییت بررسی خواهد شد.

عبدالقادر زازی وطندوست، رییس دارالانشای مجلس نماینده‌گان می‌گوید که:”اعضای مجلس نماینده‌گان و هییت اداری اینجا حضور داشتند، تصمیم چنین است که بعدا این موضوع از سوی یک هییت بررسی می‌شود اما فعلا نیروهای ناتو به دلیل تهدید امنیتی این سفر را لغو کرده است.”

با این حال مسوولان امنیتی فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی می‌گویند که پس از دریافت هشدار از سوی نیروهای ناتو تمام پروازها به کابل برای چندین ساعت لغو شد. به گفته مسوولان این مواد از چندین سال پیش در یکی از خطوط نشست هواپیماها جاسازی شده بود.

ریاض آرین، فرمانده پولیس سرحدی فرودگاه حامد کرزی می‌گوید که :” چهل دقیقه قبل بخش هماهنگی برای ما احوال داد که نیروهای ناتو در فرودگاه در یکی از رنوی‌ها مواد انفجاری را در جریان کار ساختمانی کشف کرده به همین دلیل تمام پروازها لغو شده است.”

توریالی تکل، مسوول عملیاتی فرودگاه حامد کرزی می‌گوید که:” مصوونیت تمام مردم در اولویت ما قرار دارد، تا زمانیکه تهدید وجود داشته باشد امکان نشست به هوا پیما داده نمی‌شود.”

قرار بود اسد قیصر رییس مجلس نماینده‌گان پاکستان به دعوت رسمی میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان افغانستان به یک سفر سه روز وارد کابل شود.

برای استقبال از آقای قیصر آماده‌گی ویژه‌ای گرفته شده بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل