خبرهای تازه

رییس ځاځی به کابل منتقل شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

جوانی که در حضور رییس جمهورغنی در هرات دادخواهی می کرد، به کابل منتقل شده است.

شام روز (یکشنبه، ۲۵ قوس) شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رییس جمهور عکس خودش در کنار رییس ځاځی را منتشر کرد.

سپس وی افزود که با هماهنگی ریاست عمومی دفتر ریاست جمهوری، رییس ځاځی همراه با مادرش از هرات به کابل منتقل گردیده است.

در همین حال ریاست جمهوری بیان میدارد که به دادستانی کل و دادگاه عالی وظیفه سپرده شده، تا تمام پرونده های حقوقی آنان را به زودترین فرصت ممکن مورد بررسی قرار دهند.

دادستانی کل نیز از بررسی آغاز شده روی این پرونده حرف می زند.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل می گوید:” ما قضیه را بررسی می کنیم اگر این موضع حقوقی باشد سارنوالی آن را بررسی می کند و اگر قضایی باشد ستره محکمه در این مورد کار هایش را انجام خواهد داد.”از سوی دیگر بحث آزادی رییس ځاخی موردیکه هیچ مقام حکومتی تا هنوز تایید نکرده است و روشن نیست که این شخص در زندان است یا آزاد شده ، تنها خبر از انتقال وی توسط نیروهای امنیتی به کابل است وبس.

 برادر اش نیز از وضعیت وی اظهار بی خبری می کند و در کلپ تصویری که معاون سخنگوی رییس جمهور از رییس ځاځی نشر کرده است خودش هم در مورد آزادی خود چیزی نمی گوید به جز از صفات نیک رییس جمهور غنی .

رییس ځاځی، فرد معترض در این نوار تصویر می گوید: من با زهم از رییس جمهور می خواهم که به قضیه ما رسیدگی کند و آنچه که در هرات به ما وعده داده است آن را عملی کند.داد خواهی رییس ځاځی از بهر غصب قطعه زمینی است که از سوی سردار محمد ملنگ زوی برادر ناتنی شان چند سال پیش در پکتیا صورت گرفته است.

جهاد گل ځاځی برادر رییس ځاځی گفت :” جایداد ما از سوی عضو شورای ولایتی پکیتا غصب شده است و من نمی دانم چرا به این پرونده رسیدگی صورت نمی گیرد او یک زور دار است ویک حمایت گر از پارلمان را نیز به همرا دارد.”

این زمین نزدیک به چهار جریب مساحت است که مال میراثی از پدر بزرگ رییس ځاځی بوده است، کاکا های وی نیز از ملنگ زوی شاکی اند و می خواهند که حکومت به پرونده های آنان هرچه زودتر رسیدگی کند.

رحیم گل ځاځی، کاکای رییس ځاځی بیان داشت:” با وجودیکه زمین ها ترکه هم شده است اما با آنهم حق ما را به زور ملنگ زوی غصب کرده است و هیچ چیزی به ما نمانده است.”

این در حالیست که برای داشتن پاسخی در مورد این قضیه از سوی محمد ملنگ زوی کوشش های زیادی صورت گرفت اما وی همواره خواسته ها جهت ارایه پاسخ درین زمینه را رد کرد.

گزارشگر: علی اصغری

Trending

خروج از نسخه موبایل