خبرهای تازه

زلمی خلیلزاد پس از گفتگو با طالبان وارد کابل شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

زلمی خلیلزاد نماینده وزارت خارجه امریکا در مورد صلح افغانستان پس از سفر به عربستان سعودی و قطر با محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای امروز (شنبه، ۲۱ میزان) گفته است که دیدار رییس جمهور با زلمی خلیلزاد، با حضور داشت عبدالله عبدالله رییس اجراییه و سرور دانش معاون دوم رییس جمهور صورت گرفته است.

در خبرنامه آمده است که زلمی خلیلزاد در مورد سفرهایش به کشور های منطقه به سران حکومت افغانستان جزییات ارایه کرده و تاکید کرده که امریکا در زمینه پروسه صلح به رهبری خود افغان ها، آماده هرگونه همکاری است.

در این دیدار، رییس جمهور کشور نیز گفته است که از هر تلاش و اقدامی که منجر به صلح پایدار در افغانستان شود قدردانی و استقبال می‌کند.

این در حالی است که روز گذشته روزنامه وال‌ستریت ژورنال به نقل از منبع ای گزارش داده بود که خلیلزاد از بهر کشاندن طالبان به میز مذاکرات با نمایندگان این گروه در دوحه، پایتخت قطر دیدار کرده است.

وزارت خارجه امریکا به گونه ای رسمی این دیدار را تایید و یا رد نکرده است. اما گروه طالبان با نشر خبرنامه ای دیدار نمایندگان این گروه با زلمی خلیلزاد را تایید کرده است.

بر اساس این خبرنامه، هر دو جانب روی دستیابی به راه حل صلح در کشور رایزنی کرده و توافق کرده اند که مذاکرات شان را در آینده ادامه خواهند داد.   

خلیلزاد پس از دیدار با وزیر خارجه پاکستان، ولیعهد عربستان و بر اساس گزارهای روزنامه وال‌ستریت ژورنال دیدار با نمایندگان طالبان در قطر برای دستیابی به راه حل صلح در افغانستان و منطقه، دوباره به کابل آمده و جزییات سفرهای پسین اش را با مقام‌های افغان شریک کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل