صحت

سازمان جهانی صحت: تا کنون ۶۵۰ مورد احتمالی زردی سیاه در اطفال گزارش شده است

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۸, ۱۴۰۱)

سازمان جهانی صحت روز جمعه (۶جوزا) در گزارشی اعلام کرده است که دستکم ۶۵۰ مورد ابتلا به زردی سیاه (هپاتیت) حاد با منشاء ناشناخته در اطفال ۳۳ کشور شناسایی شده که نسبت به آخرین گزارش بین المللی، حدود یک هفته پیش، ۳۶ مورد افزایش یافته است. نتایج بررسی‌های ۹۹ مورد دیگر مشخص نشده است.

هفته گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای اروپا در مجموع ۶۱۴ مورد ابتلا به زردی سیاه را که در ۳۰ کشور تحت بررسی قرار دارد، گزارش کرد.

در گزارش روز جمعه سازمان جهانی صحت آمده است که حدود یک سوم موارد یعنی ۲۲۲ مورد در انگلیس و ۲۱۶ مورد دیگر در ایالات متحده گزارش شده است.

بر اساس گزارش‌های به نشر شده، تحقیقات بین المللی نشان می‌دهد اکثر اطفال در ماه های مارچ و اپریل مریض شده اند.

سازمان جهانی صحت در خصوص علت این مریضی اعلام کرده است:”مواردی که اکنون در حال بررسی هستند به نظر می رسد با آنچه داکتران پیش از این دیده‌اند، متفاوت است. علائم زردی سیاه به سرعت بروز می کند و به نظر می رسد از نظر طبی شدیدتر باشد و نسبت بیشتری از اطفال به نارسایی جگر مبتلا می شوند.

بیشتر اطفال مبتلا حدود ۷۵ درصد خردسال و زیر پنج سال هستند. بیشتر آنها پیش از اینکه مریض شوند، سالم بودند. ویروس‌های متداولی که باعث زردی سیاه می‌شوند، مانند هپاتیت A، B، C، D و E، در این اطفال رد شده‌ است. به نظر می رسد قوی ترین ارتباط بین موارد، ویروسی به نام آدنوویروس ۴۱ باشد که به عنوان عامل مشکلات معده مانند اسهال و استفراغ شناخته شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل