رویداد های اخیر

سازمان حفاظت از کودکان: سردی هوا زندگی ۳۰۰هزار کودک را در افغانستان تهدید می‌کند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۳, ۱۳۹۹)

سازمان حفاظت از کودکان (سیف د چلدرن) میگوید که بیشتر از ۳۰۰،۰۰۰ کودک در افغانستان در فصل سرما با مشکلات و امراض جدی به شمول مرگ رو به رو استند.

این در حالی است که امسال فصل زمستان با بارش‌ باران و برف‌ها آغاز شد و پیشبینی شده است که امسال سردترین زمستان نسبت به سالهای گذشته خواهد بود.

کریس نیامندی، رییس دفتر این سازمان در افغانستان گفته است: ” در حالیکه مکاتب تا ماه مارچ رخصت است این یک مشکل جدی است چرا که شاگردان در صنف‌ها، که درجه حرارت شان ۲۷ سانتی گرید است، میتوانستند در این فصل سرما از گرما مستفید شوند.”

نیامندی در این باره افزود:” نخستین برف در شمال کشور جاییکه ما کار میکنیم بر کودکان تاثیر بد گذاشته است، کودکان آسیب دیدیده آن است که مکاتب شان بر اساس آغاز فصل زمستان رخصت شدند. خانواده‌ها توان این را ندارند تا به آنان کالاهای زمستانی بخرند.”

او گفته است که “این برای ما بسیار مشکل خواهد بود تا خانه به خانه به کودکان کالاهای زمستانی تهیه کنیم.”

این سازمان گفته است که درگیری‌ها نیر باعث بیجا شدن کودکان و خانواده‌های شان شده است که حالا دراردوگاه ها زندگی میکنند.

این سازمان گفته است که این کودکان با کمبود مواد غذایی و امراض به مشول ویروس کرونا نیز مواجه اند.

نیامندی در این باره میگوید:” اوضاع برای کودکان که در کمپ‌ها زندگی میکند مانند بلخ خوشایند نیست. حالا در ولایت شمالی هوا سرد است و امکان دارد که سردتر هم شود.”

آقای نیامندی در این باره افزود:” برای هزاران کودک در افغانستان زمستان یک چالش سخت برای زنده مانده است.”

سازمان حمایت از کودکان گفته است که برای ۱۰۰،۰۰۰ خانواده در ۱۲ ولایت کشور کالاهای زمستانی به شمول بوت، جوراب، کمپل و امثال آن توزیع میکند.

این سازمان گفته است که برای خانواده‌های که با مشکل سرپناه رو به رو استند کرایه خانه و وسایل ترمیم کننده خانه نیز توزیع خواهند شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل