اخبار ویژه

سازمان عفو بین‌الملل: حکومت افغانستان برای مصوونیت فعالان حقوق بشر اقدام کند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۶, ۱۳۹۹)

سازمان عفو بین‌الملل  امروز ( سه شنبه ۲۶ حوت) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که با توجه به موج جدیدی از تهدیدها در برابر مدافعان حقوق بشر افغانستان، مقامات حکومت بی‌درنگ باید در این راستا اقدام کنند.

این سازمان با اشاره به ایجاد کمیسیون حمایت از مدافعان حقوق بشر در افغانستان می‌گوید که با گذشت سه ماه هیچ اقدام عملی برای محافظت از مدافعان حقوق بشر انجام نشده است.

پیش از این دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گزارش داده بود که ۱۱ تن از مدافعان حقوق بشر و کارمندان رسانه‌ای افغان در نتیجۀ حملات هدفمند از آغاز مذاکرات صلح – ۱۲ سپتمبر ۲۰۲۰ تا ۳۱ جنوری ۲۰۲۱ – به اینسو کشته شده اند.

سازمان عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی گفته است که در جریان بیش از سه ماه کشتار مدافعان حقوق بشر، حملات و تهدیدها در برابر آنان در افغانستان افزایش یافته است.

یامینی میشرا، مدیر آسیا جنوبی و پسفیک این سازمان می‌گوید که تاخیر در اقدامات کمیسیون حمایت از مدافعان حقوق بشر در افغانستان به قیمت جان انسان‌ها تمام شده است.

وی دراین باره گفته است که: “کمیسیون مشترک باید فوراً کار خود را تسریع کند و نیازهای فوری امنیتی مدافعان حقوق بشر را در اولویت قرار دهد، همه موارد تهدید، حمله و سایر ارعاب را بررسی کند و از مسوولین بازخواست کند.”

خانم میشرا افزوده است که کمیسیون مشترک حمایت از مدافعان حقوق بشر افغانستان برای دستیابی به اهداف‌اش باید از منابع بشری و مالی لازم برخوردار شود و حکومت افغانستان و جامعۀ جهانی از آن حمایت کامل کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل