رویداد های اخیر

سازمان ملل برای کمک به مردم افغانستان خواهان ۴،۵ میلیارد دالر شد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۱, ۱۴۰۰)

سازمان ملل متحد برای جلوگیری از بحران بشری و اقتصادی در افغانستان خواهان ۴،۵ میلیارد دالر کمک شده است.

این سازمان برای جلوگیری از بحران بشری و اقتصادی در جهان، فراخوان کمک بشری ۴۱ میلیارد دالر برای ۱۸۳ میلیون تن در کشورهای شد که مردم آن در منازعه و فقر به سر می‌برند.

مارتین گریفیتس، هماهنگ کننده کمک‌های بشری این سازمان، می‌گوید که افغانستان در صدر کشورهای قرار دارد که ۲۸ میلیون نفر در آن به کمک‌های فوری بشری نیاز دارند.

گریفیتس در این باره گفت:”ما هرگز افغانستان را ترک نکردیم و اکنون با برنامه پیش بینی شده برای سال ۲۰۲۲ سه بار، سه برابر برنامه سال ۲۰۲۱، به دلیل نیازها و شرایط مختلف که شما به خوبی می‌دانید، آنجا استیم.”

کمبود پول نقد در افغانستان از دیگر چالش‌های است که سازمان ملل تلاش دارد تا به آن رسیده گی کند.

مارتین گریفیتس در این باره گفت:” نبود پول نقد در افغانستان یک مانع بزرگ برای ارایه هرگونه خدمات است. امیدوارم آنرا تا آخر ماه جاری به دست بیاوریم.”

در همین حال رییس عملیاتی کمیته صلیب سرخ پس از سفر شش روزه اش به افغانستان می گوید که آنچه در افغانستان دیده است، شوکه شده است.

چدومینک ستیل هارت، رییس عملیاتی کمیته بین المللی صلیب سرخ، در این باره گفت:” در واقع یک بحران انسانی عظیم وجود دارد که در حال رخ دادن است، خانواده‌ها پولی برای گذاشتن غذا در بشقاب‌‌های شان ندارند، زمستان شروع شده است سردی هوا به زیر نقطه انجماد رسیده است و دیدن این تصویر وحشتناک است و اکنون به اقدام فوری نیاز است.”

نهادهای سازمان ملل درحالی از گسترش فقر و از هم پاشیدن  نظام اقتصادی افغانستان ابراز نگرانی میکنند که حکومت و مردم خواهان آزاد سازی ذخایر ارزی کشور از سوی امریکا استند و این  بحران را ناشی از منجمد ماندن پول‌های افغانستان میدانند.

Trending

خروج از نسخه موبایل