رویداد های اخیر

سازمان ملل: بیش از ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های عاجل نیاز دارند

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۷, ۱۴۰۱)

ادارۀ هماهنگ کنندۀ امور بشردوستانۀ سازمان ملل متحد (اوچا)، می‌گوید هزاران شهروند افغانستان که به اثر زلزله و سیلاب زیان دیده اند و با خطر قحطی رو به رو استند، با نزدیک شدن زمستان به کمک‌های عاجل نیاز دارند.

اوچا به روز چهارشنبه (۱۶سنبله)، در تویتراش نوشت که تا کنون تنها ۴۲ درصد از فراخوان کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان تمویل شده است.

این اداره افزوده است که همین حالا باید اقدام شود.

به گفته این اداره، بیش از ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند.

این درحالی است که پیش از این امیر خان متقی، وزیر خارجه امارت اسلامی افغانستان در یک نشست خبری گفته بود که آنها توان رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی اخیر را ندارند و زیان‌های مالی و جانی این حوادث بسیار زیاد است.

او افزوده که بر اثر جاری شدن سیلاب در هفته‌های اخیر در افغانستان ۲۰۰ نفر جان باختند و ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند و ۱۲ هزار منزل مسکونی و صدها هزار جریب زمین زراعتی تخریب و صدها راس مواشی از بین رفته اند.

دراین نشست آقای متقی گفت که: «از کشورها ، مؤسسه‌ها، سازمان های بین‌المللی و افراد خیر تقاضا می‌کنم تا مردم رنجدیده حوادث طبیعی اخیر را کمک کنند.»

او از کشورهای جهان خواسته است که کمک‌های بشری را به موضوعات سیاسی ربط ندهند؛ زیرا این کمک‌ها به مردم افغانستان می‌رسد و اکنون مردم بیشتر از هر زمانی نیازمند این کمک‌ها هستند.

Trending

خروج از نسخه موبایل