خبرهای تازه

سازمان ملل روند بازگشت پناهندگان به افغانستان را به تأخیر انداخت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهجویان اعلام کرد که، از بهر جلوگیری گسترش بیشتر ویروس کرونا بازگشت مهاجران افغان را از پاکستان به تعلیق در اورده است. اما وزارت مهاجران درین مورد چیزی نمی گوید.

پس از مسدود شدن گذرگاه‌های تورخم و چمن،‌ کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرده که از بهر جلوگیری از گسترش کوید -۱۹ روند برگشت داوطلبانه مهاجران افغان از پاکستان به تعلیق در آمده است.

 کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرده که: ” به دنبال بسته شدن بندر رسمی  تورخم و چمن با افغانستان، نمایندگی پناهجویان سازمان ملل برای ما گفت که روند بازگشت مهاجران داوطلب افغانستان از پاکستان به حالت تعلیق در آمد. این اقدامات از بهر توجه دولت برای جلوگیری از گسترش کوید -۱۹ گرفته شده است.”

 بر بنیاد آمار ملل متحد، در حال حاضر ۱.۴ میلیون مهاجر ثبت شدهٔ‌ افغان در پاکستان زیست دارند.

پیش از این مقام های افغان و ملل متحد از اخراج و برگشت داوطلبانه مهاجران افغان از ایران و پاکستان ابراز نگرانی کرده و گفته بودند که این وضعیت سبب گسترش ویروس کرونا در افغانستان خواهد شد.

کرام الدین رضا زاده نماینده  غور در مجلس نمایندگان گفته است: ” این یک اقدام بجا است و از تمام کشور های میزبان می خواهیم که بخاطر جلوگیری از شیوع این مرض درمنطقه به توصیه کمیشنری عالی ملل در امور پناهندگان گوش کنند”

 این در حالی است که شمار واقعات ویروس کرونا در افغانستان به 22 تن رسیده است به گفته مقام‌های افغان تمام این بیماران کسانی اند که از ایران برگشته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل