رویداد های اخیر

سازمان ملل: سیلاب‌ها در پاکستان کمک‌رسانی به افغانستان را دشوار کرده است

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۲, ۱۴۰۱)

یک منبع سازمان جهانی غذا روز گذشته (جمعه، ۱۱ سنبله) گفت که سیلاب‌های ویرانگر در پاکستان بر روند کمک‌رسانی برای مردم افغانستان تاثیر منفی گذاشته است.

براساس این منبع، در نتیجه سیلاب‌های ویرانگر و بی‌پیشینه در پاکستان، ماموریت کمک‌رسانی به افغانستان با موانع جدی روبرو شده است.

کریس کایی، رییس بخش پاکستان در سازمان غذایی جهان روز گذشته به خبرنگاران در ژنیو گفت: «در حال حاضر آنان برای تهیه مواد غذایی به نیازمندان در پاکستان تمرکز می‌کنند.»

او افزوده است: آنان نه تنها از کمبود مواد غذایی در پاکستان نگرانی دارند، بلکه سرازیرشدن سیلاب در پاکستان تاثیر منفی بر کمک‌رسانی در افغانستان دارد و این مایه نگرانی بیشتر آنان شده است.

کریس کایی افزوده است که پاکستان، راه و مسیر خیلی مهم برای رساندن کمک‌ها به افغانستان است، در حال حاضر جاده‌ها در پاکستان ویران شده‌اند، در حالی که بخش بزرگ این کمک‌ها نخست به بندر کراچی می‌رسد و سپس به افغانستان منتقل می‌شود.

به گفتۀ وی، برنامه غذایی جهان سال گذشته حدود ۳۲۰ هزار تُن مواد غذایی را از پاکستان به افغانستان منتقل کرد، رییس عملیاتی برنامه غذایی جهان در پاکستان افزوده است، محصولات امسال گندم در این کشور (پاکستان) در مناطقی نگهداری می‌شد که بخش بزرگ آن را سیلاب‌ها از بین برده است.

در پاکستان از ماه جون امسال، بارندگی‌های سنگین و پیهم آغاز شد که سیلاب‌های شدید را به همراه داشت.

به گفتۀ مقام‌های پاکستانی، سیلاب در پاکستان خسارت جانی و ملی و زراعتی وارد کرده است و در افغانستان هم صد‌ها قربانی یا زخمی بر جای گذاشته و زیان‌های زیادی را به مردم وارد کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل