رویداد های اخیر

سازمان ملل متحد یک پروژه توسعه مهارت برای زنان افغان مهاجر در پاکستان افتتاح کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نوریکو یوشیدا، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان در پاکستان، روز پنجشنبه یک پروژه توسعه مهارت را با هدف ارتقا مهارت ها و ظرفیت درآمدزایی برای زنان افغان مهاجر و پاکستانی در شهر کویته بلوچستان افتتاح کرد.

 این نهاد در اعلامیه ای گفته است: “کمیساریای عالی برای پناهندگان در پاکستان اولین توافقنامه خود را با یک شریک بخش خصوصی مستقر در امارات متحده عربی به نامNAMA Women Advancement Establishment، برای اجرای پروژه ای برای حمایت و توانمند سازی پناهندگان افغان و حاشیه نشین زنان محلی از طریق افزایش مهارت در بلوچستان امضا کرده بود.”

حدود صد زن مهاجر افغان و پاکستانی از این برنامه مستفید میشود. در این اعلامیه آمده است که این زنان نه تنها آموزش می بینند بلکه به آنها کمک هزینه ماهانه نیز داده می شود تا از خانواده خود در حین کار حمایت کنند.

این زنان در دو مرکز توسعه مهارت «در غوث‌آباد و هزاره تاون» قالین بافی آموزش می‌بینند.

کمیساریای سازمان ملل برای پناهندگان گفته است که این برنامه ۷۰ درصد زنان افغان و ۳۰ درصد دیگر زنان پاکستانی را پوشش می‌دهد.

روز گذشته یوشیدا در مرکز توسعه غوث‌آباد در جمع زنان حاضر شد و این برنامه را افتتاح کرد.

خانم یوشیدا همچنین با زنان افغان و پاکستانی دیدار و در مورد “این که این پروژه چگونه میتواند تغییری در زندگی آنها” ایجاد کند، تبادل نظر کرد.

این نماینده سازمان ملل اطمینان داد که کمیساریای عالی برای پناهندگان به اجرای پروژه های توانمندسازی زنان ادامه خواهد داد.

وی گفته است: “نتایج و تاثیر چنین ابتکاراتی همیشه مفید است. این پروژه این زنان را قادر می سازد تا روی پاهای خود بایستند و همچنین از خانواده هایشان به صورت آبرومندانه حمایت کنند.”

این در حالی است که هم اکنون حدود ۱۴۲۰۶۷۳ مهاجر افغان به صورت قانونی در پاکستان می‌کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل